شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴

شوشان : مسئول روابط عمومی شهرداری اندیمشک معتقد است که از سوی شوراي فرهنگي عمومي و ديگر نهادهاي ذيربط در خصوص اختصاص روزهايي به نام اين شهر در تقويم سراسري کم توجهی هایی صورت گرفته و تقويم اقلا دو روز به شهر يادشده بدهکار است.

"مجتبی جودکی" این دو روز را روزی با عنوان دوکوهه و دیگری را روز مربوط به حادثه دلخراش بمباران وسیع 4 آذر 1365 اندیمشک دانست.

وی افزود: دوکوهه به عنوان مشهورترین و محوری ترین یادمان دوران دفاع مقدس که محل اجتماع، اردو، شور و آماده سازی رزمندگان آن دوران و محفل انس بسیاری از شهدا به شمار می رود می تواند در یکی از صفحات تقویم به ثبت برسد تا ذره ای از غربت آن کاسته شود.

جودکی تصریح کرد: با ثبت دوکوهه اندیمشک در تقویم مطمئنا دل بسیاری از ایثارگران شاد خواهد شد و به احیای آن نيز به شکلی چشمگیر و اساسی کمک خواهد شد.

مسئول روابط عمومی شهرداری اندیمشک خاطرنشان کرد: تقویم سراسری باید به شکلی طراحی و مهندسی شود که به ویژه نسل جوان این مرز و بوم با ورق زدن آن با اسامی و اماکن و رویدادهای مهم کشور آشناتر شده و خود را در آيينه آن تماشا كنند.

این فعال فرهنگی و مطبوعاتی در ادامه واقعه جانسوز 4 آذر 1365و بمباران وسیع اندیمشک در زمان جنگ تحميلي را دیگر روزی دانست که سال ها پیش می بایست در تقویم کشور به ثبت می رسید اما این امر هرگز تحقق نیافت.

وي یادآور شد که در آن روز 54 فروند جنگده رژیم عراق بیش از یک ساعت آسمان این شهر را جولانگاه خود کرده و در عملیاتی مذبوحانه ده ها بلکه صدها شهروند بی گناه را علی الخصوص در ایستگاه راه آهن قربانی کردند.

جودکی گفت: حداقل کمک به حفظ اتفاقات آن روز و زنده نگداشتن یاد شهدای چهارم آذر اندیمشک، ثبت آن در تقویم کشور بود که متاسفانه به رغم تلاش های چند ساله هرگز به نتیجه نرسید.

 

وی از مسئولان ذیربط خواست تا دریچه نگاه خود به چنین موضوعاتی را قدری تغییر داده و با آینده نگری، همچنین قدرشناسی نسبت به مقاومت ها و ایثارهای صورت گرفته از سوی مردم مناطق اتخاذ تصمیم کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار