اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
 محمدسعید بهوندی

دوشنبه شب در برنامه ی نود ورزشی، صدها هزار و بلکه میلیونها نفر از همه ی اقشار جامعه خصوصا نوجوانان و جوانانی که در سیستم آموزش و پرورش تربیت شده و می شوند، تا حداقل در آینده شهروندی باسواد و متعادل به لحاظ روحی و روانی در جامعه باشند، نحوه ی گفتار و استدلالات شخص مشهور، محترم و موجهی را نظاره گر بودند که روزگاری نه چندان دور در کابینه ی پاک ترین دولت بعد از انقلاب(گفته شده است)! سکان هدایت و مدیریت دستگاه عظیم، منحصر بفرد، بی نظیر و زیربنایی آموزش و پرورش را بر عهده داشت.

 از پنج دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه، عضو هیئت رئیسه مجلس و رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اینهمه اهمیت هم خواهیم گذشت.! یکی از ابتدایی ترین خصلت ها و رفتارهایی که معلمان در کلاس درس می بایست به دانش آموزان خود از همان مقطع ابتدایی آموزش دهند، پوزش خواهی به وقت مناسب و بهنگام انجام خطا و اشتباه است. در آن هنگامی که در اثر این اشتباه حقی مادی و معنوی هر چند اندک از دیگری سلب شده باشد. و جناب آقای حاجی بابایی وزیر پیشین آموزش و پرورش و نماینده ی فعلی مجلس شورای اسلامی رفتاری معنادار و عبرت آموز از آموزش معلمانش را به نمایش گذاشت.!

تیم فوتبالی ریشه دار(پاس تهران)، دارای سابقه و نتایج درخشان و از همه مهمتر دارای صدها پیشکسوت مشهور و محبوب که عمر و جوانی خود را برای به بار نشستن و استواری اش صرف نموده و به آن شخصیت و هویت واقعی داده اند، به ناگهان و با پاره کاغذی به استان و محلی دیگر هبه می شود. 

در فرایند این واگذاری ظالمانه و البته ناشیانه، که هیچیک از اصول منطقی و تجربه شده ی ورزش آشکارا رعایت نشده است، معلوم گردید این هبه در پاسخ به درخواست کتبی کسی بوده که خود متولی تدریس اصول منطقی و اخلاقی در سیستمی است(آموزش و پرورش) که وظیفه ی آموزش رفتارهای مبتنی بر هنجارهای اجتماعی را بر عهده دارد. از این عجیب تر پافشاری جناب آقای حاجی بابایی بر اینکه؛ در نامه ی اینجانب هیچ نامی از تیم فوتبال پاس به میان نیامده است. ولی هیچ در خلوت از خود نپرسیده است که این نام نبردن، چگونه این درخواست غیر منطقی و غیر ورزشی را در منظر و افکار میلیونها علاقه مندان به فوتبال در کشور که در میانشان هزاران بازیکن حرفه ای و کارشناسان ورزشی و تحصیلکردگان دانشگاهی و..‌. وجود دارد، موجه می سازد؟

 جناب آقای حاجی بابایی عزیز، شما در نامه تان یک تیم فوتبال لیگ برتری درخواست نمودید. اگر بر فرض محال در نظر نگیریم که مقصودتان مشخصاً تیم فوتبال پاس تهران بوده است، حالا چه فرق میکرد که این تیم، پاس تهران باشد و یا تیم فوتبال دیگری، هر تیم دیگر با نام دیگری هم اگر می بود، باز همین استدلال غیر منطقی و غیر ورزشی بودن بر آن مترتب بوده است.

جناب آقای حاجی بابایی عزیز، شما در برنامه ی زنده ی نود در نگاه میلیونها بیننده به وضوح نشان دادید، که قادر نبودید درس سالهای ابتدایی تحصیلتان را درست فرا بگیرید و دهها سال بعد در چنین شبی آنرا عملی نمایید و لذا متاسفانه مردود شدید. و از آن دردناک تر اینکه در مقطعی مهم، سیاست گذار و تصمیم گیرنده در وزارتخانه ای بودید که یکی از وظیفه ها ی ابتدایی اش تربیت و آموزش به کسانی است که در آینده بتوانند بدون ترس و دلهره و احساس گناه و شکست با شجاعت و بوقت مناسب عامل به هنجارهای اجتماعی (عذرخواهی) باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار