اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳

شوشان - لفته منصوری : دیشب خبر تأسف بار و غم اندوه تصادف و فوت حضرت حجت الاسلام و المسلمین شیخ کامل سواری در بغداد را شنیدم. آشنایی من با شیخ کامل به 5 سال پیش برمی گردد. در تیرماه سال 1391 شیخ محمد فلک المالکی امام جمعه شهر زبیر از استان بصره عراق، از حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز برای شرکت در مراسم میلاد امام زمان (عج) دعوت به عمل آوردند. آیت الله موسوی جزایری نیز از گروهی از مسئولان استان و تعدادی از روحانیون خواستند که در این سفر او را همراهی کنند؛ به ویژه علاوه بر این برنامه فرهنگی، جلسه ای با استاندار بصره دکتر خلف عبدالصمد خلف در خصوص تفاهم نامه همکاری بین استان خوزستان و استان بصره در برنامه‌ها بود که نیاز به ترکیبی از مسئولان و روحانیون داشت. من و حجت الاسلام و المسلمین شیخ کامل سواری جزء هیئت همراه حضرت آیت الله موسوی جزایری در این سفر و بعد از آن سفر زیارتی به نجف اشرف و کربلای معلا قرار گرفتیم.

من و شیخ کامل در طول سفر در بصره، نجف اشرف و کربلای معلا و حتی در خودرو و سفرهای بین شهری کنار همدیگر و هم صحبت بودیم. هیچوقت زیارت نغز و پر معنایی که بعد از نماز صبح در بارگاه ملکوتی امام حسین و حضرت ابوالفضل علیهما السلام، من و شیخ کامل داشتیم، فراموش نخواهم کرد. شیخ کامل مرد آرام و کم حرفی است. اطلاعات بسیار گسترده ای از عراق داشت. او در زمان جنگ جزء پاسداران انقلاب اسلامی و از نیروهای جان برکف وموثر در عملیات های مختلف و حساس برای دفاع از این مرز و بوم و ایران عزیز بود. او یک مجاهد واقعی و به تمام معنا بود. من در طول این سفر هرگز از زبان او نشنیدم که چه نقش مهمی در دفاع مقدس داشته است؟ در مسائل سیاسی اختلافی جانب احتیاط و انصاف را در نظر می‌گرفت. در گفتگو تند خویی نمی‌کرد و دیگران را نیش نمی‌زد. در فهم مسائل دینی وسواس پژوهشگرانه داشت. من در طول این سفر و ارتباطات بعدی هرگز از این مرد فضل فروشی و خودخواهی ندیدم. مسائل را خوب تجزیه و تحلیل می‌کرد اما خودرأی و خود پسند نبود.

یکی از دستاوردهای مهم سفر به عراق برای من آشنایی با شیخ کامل بود. دریافتم که هیچگاه به انسان‌ها صنفی نگاه نکنم. شیخ کامل در شخصیت خود تجربه‌های گران سنگ مبارزاتی و علم و ایمان داشت که برای من ارزش زیادی به بار آورد.

در سال‌های اخیر که شیخ کامل مسئول دفتر مراجعات شرعی مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام با حضرت آیت الله شیخ عباس کعبی نماینده محترم مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همکاری می‌کرد؛ چند بار او را دیدم و هم صحبت شدیم. یاد و خاطره آن زیارت صبحگاهان کلید واژه بهجت زای من و شیخ کامل بود.

حالا شیخ کامل از میان ما رفته و با کوله باری از جهاد و اجتهاد به دیدار حق شتافته؛ خدایا این روحانی صادق و مجاهد راستین را با اولیای خودت محشور بفرما و صبر و اجر به بازماندگان، خانواده محترم و بستگانش عطا بفرما.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار