اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
دهمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر کودک با اعلام برگزیدگان درمجتمع فرهنگی سینمایی دزفول به کار خود پایان داد.
در این آیین حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی حسینی، مدیرکل دفتر امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: همه ما مسئول تربیت فرزندان خود و آینده‌سازان این مملکت هستیم.

وی با تقدیر از برگزار کنندگان این جشنواره افزود: مدیران فرهنگی و هنری تکلیف بیشتری نسبت به تربیت آینده‌سازان جامعه دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز تصریح کرد: اگر تئاتر کودک و نوجوان را با اندیشه‌ای نو رشد دهیم در بارور کردن اندیشه، خردورزی و ایجاد جامعه‌ای بر مبنای اصول اخلاقی و دینی موفق خواهیم بود.

محمد جوروند افزود: آموزش را باید از کودکی و نونهالی آغاز کرد که رویکرد برگزاری چنین جشنواره‌ای در تحقق این امر موثر است.

وی اظهار امیدواری کرد: تا سال آینده حمایت بیشتری از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را شاهد خواهیم بود.

نادر سعاتی‌فرد، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، هم گفت: از بین ٥١ اثر نمایشی ارسال شده به این جشنواره هشت اثر از سوی هیات داوران به عنوان آثار برجسته کشوری بازبینی و به بخش نمایش این جشنواره راه یافتند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد دزفول با تقدیر از انجمن نمایش خوزستان و هنرمندان و برگزار کنندگان این جشنواره افزود: نمایش کدوی قلقله زن از اصفهان، نمایش یکی باید بخونه تا هیچکی خواب نمونه از چهارمحال و بختیاری (شهرکرد) ، نمایش سنجاب‌ها و یوز ایرانی از اهواز، نمایش قصه زمین از ایذه، نمایش دست‌ها بالا از بهبهان، نمایش شهر زنبورها از خرمشهر، نمایش از دست این زمینی‌ها از دزفول و نمایش نمکی و دیوالکی از همدان آثاری هستند که در این جشنواره اجرا شدند.



در پایان این جشنواره آرای هیات داوران دهمین جشنواره منطقه تئاتر کودک ونوجوان استان خوزستان  به شرح زیر اعلام شد:

بخش کارگردانی

مقام دوم کارگردانی به مهدی شریفی‌، سروش مداح کارگردانان نمایش از دست این زمینی‌ها از دزفول و هادی شجاعی کارگردان نمایش دست‌ها بالا از بهبهان و مقام سوم کارگردانی به حمید بقایی برای نمایش شهر زنبورها از خرمشهر تعلق گرفت.

بخش بازیگری مرد

مقام اول به یاسین پارسامنش از بهبهان، مقام دوم به محمد زارعی از دزفول و مقام سوم به طور مشترک به ایزد ایروانی از دزفول و سیداسماعیل سخایی برای نمایش شهر زنبورها از خرمشهر تعلق گرفت.

بخش بازیگری زن

مقام اول به فاطمه سیاح طرفی و عالیه مبارک بازیگران نمایش از دست این زمینی‌ها از دزفول، مقام دوم به طور مشترک به سوسن بشیر ذرتی نمایش از دست این زمینی‌ها از دزفول و شیوا عالی‌پور برای نمایش یکی باید بخونه تا هیچکی خواب نمونه از شهرکرد و مقام سوم به زهرا نیلی خواجو برای نمایش کدوی قلقه زن از اصفهان و فاطمه‌پور شوشتری برای نمایش سنجاب‌ها و یوزایرانی از اهواز تعلق گرفت.

همچنین برگزیده بروشور به داریوش نیک‌محمدی نمایش سنجاب‌ها و یوزایرانی از اهواز تعلق گرفت.

اثر برگزیده در بخش طراحی صحنه نیز به رضا چراغ چشم از دزفول و هادی شجاعی برای نمایش دست‌ها بالا از بهبهان اختصاص یافت.

هیات داوران در بخش موسیقی و گریم از گروه‌های نمایشی هیچ اثری را حایز رتبه ندانست.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار