اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
ما یک درخت میکاریم، معنایش این است که جوانها که چندین برابرِ نیروی یک آدم پا به سن گذاشته ای مثل ما در آنها وجود دارد و نشاط بیشتری دارند، تعداد بیشتری درخت بکارند و مردم عزیز کشورمان عادت کنند به سنت ایجاد این وسیله‌ی حیات."مقام معظم رهبری"
شوشان خرمشهر:وضعیت بحرانی و اقلیمی استان خوزستان بر خلاف خیلی از مسئولین، همواره از مسائل مورد توجه فعالین دانشجویی بوده است. درختکاری هم یکی از راهکارهای اساسی حل این بحران است.
از ضعف های بارز مدیریتی در ایران الگوی ناکارآمد مدیریتی در دانشگاه ها است .وجود مدیران غیرمتخصص باعث ایجاد دودستگی بین دانشجویان ، هدر رفتن امکانات و عدم حصول اهداف بلند مدت آموزش عالی کشور شده است.

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر هم از این قاعده مستثنی نبوده تا آنجا که  برخورد سلیقه ایی مدیریت فرهنگی باعث بروز اختلاف بین فعالین دانشجویی شده است.
انجمن اسلامی دانشجویی این دانشگاه که سعی داشت گرامی داشت روز درختکاری را برای سایر انجمن ها و دانشجویان با اطلاع رسانی به موقع آسان کند حال به عنوان عامل ناهماهنگی معرفی میشود.

چگونه ممکن است تشکلی که تمام تلاش و امکانات محدود خود را جهت اطلاع رسانی به موقع این مناسبت زیست محیطی بزرگ و هماهنگی با انجمن علمی محیط زیست به کار گرفته ، خود عامل بی نظمی معرفی شود؟
فارغ از تمام قوانینِ گاها دست و پاگیر، بدون شک از عوامل بی نظمی آن مدیر فرهنگی است که می گوید تشکل سیاسی حق درختکاری ندارد در صورتی که کاشتن درخت امری انسان دوستانه و خدمت به طبیعت است و هر تشکلی نه تنها میتواند بلکه باید انجام دهد. این درحالی است که انجمن اسلامی دانشجویی یک تشکل سیاسی محض نبوده و می تواند در فعالیت های اجتماعی،مذهبی،سیاسی و انسان دوستانه مشارکت فعال داشته باشد.
اما با گذشتن از تمام نکاتی که ذکر شد باید توجه داشت که مخالفت مسئولین  در جهت سیاسی بودن این تشکل نمی باشد بلکه گمان می رود این مخالفت ها به علت مسائل پشت پرده ای  است که از هنگام تشکیل این انجمن وجود داشته است و حال تا آنجا ادامه یافته که باعث جلوگیری از مسالمت آمیزترین فعالیت هایی مانند کاشتن درخت شده است.

متاسفانه مانند اکثر مسائل مدیریتی دیگر دانشگاه،درختان هم قربانی سوءمدیریت و تکرار‌ مکررات بی حاصل هر ساله شده اند. امیدواریم نهال های امروز همچون نهال های سال گذشته نفسشان بریده نشود.

رضا الهی- دبیر انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار