اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با اشاره به محرومیت مطلق منطقه احمدفداله دزفول در شمال خوزستان گفت: دستگاه های اجرایی و اداری برای رهایی این منطقه از محرومیت ها باید به صورت هماهنگ عمل کنند تا چهره فقر از این منطقه زدوده شود.
غلامرضا شریعتی شنبه شب بعد از نشست بررسی مشکلات منطقه احمد فداله در سرسرای اداری استانداری خوزستان به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: این منطقه با وجود ظرفیت های خوب در بخش گردشگری، کشاورزی و دامداری از محرومیت ها رنج می برد و وظیفه مسئولان اجرایی است که برای رهایی این منطقه از فقر و محرومیت گام های مهم و تاثیرگذار بردارند.
وی گفت: خوشبختانه در بخش پوشش تلفن همراه و اینترنت کارهای خوبی انجام شده و در حوزه برق رسانی و جاده نیز تصمیم های مطلوبی گرفته شده است که امیدواریم در سال 97 بتوانیم بسترهای لازم برای محرومیت زدایی این منطقه فراهم شود.
استاندار خوزستان افزود: مطالعه سه هزار هکتاری منطقه احمد فداله برای پوشش قرار دادن طرح 550هزار هکتاری نیز شروع شده که پس از اتمام آن ، کارهای اجرایی آن آغاز می شود.
وی گفت: منطقه احمد فداله دزفول به دلیل ظرفیت های خوب، می تواند کمک کند تا ثروت جدیدی خلق کند که این خود سبب ایجاد اشتغال و تحول اقتصادی در منطقه خواهد شد.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان در ادامه ابراز امیدواری کرد از سال آینده کارهای اجرایی خوبی در منطقه با هدف بهره گیری از ظرفیت های منطقه و خدمت رسانی به ساکنان آن انجام شود.
شریعتی دستگاه های اجرایی استان را موظف کرد طرح های عمرانی و زیربنایی احمدفداله را پیگیری و گزارش کنند تا این منطقه شاهد تحولات مثبت و راهگشا باشد.
به گزارش ایرنا در نشست بررسی منطقه محروم احمد فداله که عباس پاپی زاده نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار دزفول ، بخشدار شهیون ، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی این منطقه حضور داشتند موضوع احداث راههای دسترسی در مناطق سخت گذر ، بهره گیری از ظرفیت گردشگری و آبی و راه های تحول در بخش کشاورزی و دامداری و رسیدگی به نیازهای ضروری و اساسی ساکنان آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست مدیران کل کمیته امداد ، آب و فاضلاب روستایی ، جهادکشاورزی و بنیاد مسکن استان طرح ها و پیشنهادهای اجرایی خود را برای خدمت رسانی به منطقه احمد فداله بیان کردند.
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع بندی این نشست گفت: منطقه احمدفداله سال هاست از محرومیت های سنگین و مضاعف رنج می برد و تاکنون کارهای مهم و تاثیرگذار برای رهایی این منطقه از فقر و محرومیت صورت نگرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم با هماهنگی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز گام های خوبی در سال آینده برای رهایی این منطقه از محرومیت برداریم و از ظرفیت های بی شمار این منطقه برای توسعه و آبادانی استفاده کنیم.
فاصله منطقه کوهستانی احمد فداله که در بخش شهیون واقع شده با شهر دزفول حدود 120کیلومتر است.
بخش شهیون دزفول با پنج دهستان 2 هزار و 892 کیلومتر مربع وسعت دارد و در ایام نوروز پذیرای ده ها هزار گردشگر از مناطق مختلف خوزستان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار