اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
ائتلاف عربستان سعودی به رهبری عربستان مدعی شد که دلایل جدیدی داریم که نشان می‌دهد ایران از حوثی‌ها حمایت موشکی می‌کند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان مدعی شد که ائتلاف عربی امروز (دوشنبه) ساعت 16:10 به وقت عربستان در یک کنفرانس خبری موشک‌های بالستیک ایران فرستاده شده به شبه نظامیان یمن (انصارالله) را به نمایش خواهد گذاشت.

وی چگونگی دستیابی به آنها و تعداد و نام این موشک‌ها را ذکر نکرده است.

سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی در 5 فوریه گذشته نیز ایران را به حمایت تسلیحاتی از انصارالله و تهدید کشتیرانی منطقه‌ای و بین‌المللی متهم کرد.

وی همچنین گفت: شبه نظامیان (انصارالله) تاکنون 95 موشک بالستیک شلیک کرده است که ائتلاف عربی تمام آنها را منهدم کرده است.

بر اساس این گزارش، قبل از این نیز نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادعاهایی مضحک و با به نمایش گذاشتن قطعات آهنین و تصاویر موشکی ایران را به حمایت موشکی از انصارالله یمن متهم کردند.

به گزارش ایسنا، این ادعاها درحالی مطرح می شود که ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان نزدیک به سه سال است که زنان و کودکان یمنی را به قتل می رساند، مدارس و بیمارستان‌های آنان را بمباران می کند و از رسیدن دارو و کمک های بشردوستانه به آنها ممانعت می کند و این ائتلاف به دلیل تجاوزهای وحشیانه اش در یمن اخیرا در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

انصارالله یمن در ماه نوامبر فرودگاه بین‌المللی ملک خالد ریاض را مورد هدف موشکی قرار دادند و در ماه دسامبر به کاخ یمامه، مقر اصلی ملک سلمان، پادشاه عربستان حمله موشکی داشتند و در اوایل ژانویه منطقه نجران را مورد هدف قرار دادند و در 17 ژانویه به شهر جازان عربستان موشک شلیک کردند و ائتلاف عربی به رهبری عربستان در هر چهار مورد ایران را به دست داشتن در این حملات موشکی متهم کرده است.

مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی یمن ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت‌آمیز برای حل بحران یمن است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قبل از این نیز در واکنش به تحولات اخیر یمن، با اشاره به تداوم تجاوز وحشیانه خارجی که به نابودی زیرساخت‌ها و محاصره همه جانبه و کشتار جمعی و خاموش ملت یمن منجر شده است، ابراز امیدواری کرد: همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی یمن، ضمن همبستگی با یکدیگر از جبهه واحد ملی بر علیه تجاوز خارجی محافظت کنند.

قاسمی با ابراز تاسف از درگیری‌های اخیر و دعوت همه نیروهای یمنی به آرامش و خویشتنداری ابراز امیدواری کرد و افزود: تمامی اختلافات داخلی در چارچوب گفت‌وگو حل و فصل و زمینه هرگونه سوء‌استفاده دشمنان خارجی ملت یمن مسدود شود.

وی در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن هست سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

علی اکبر ولایتی، دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پاسخ به سوالی در خصوص برخی اتهامات در رابطه با مداخله ایران در امور یمن، گفت: در یمن کشورهای مرتجع عربی تحت عنوان ائتلاف عربی ضد یمن مداخله مستقیم کرده‌اند و ایران جز حمایت سیاسی و کمک‌های انسانی برای نجات مردم این کشور کار دیگری انجام نداده است.

ولایتی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ موشکی به یمن نداده است، یمنی‌ها در زمان علی عبدالله صالح و منصورهادی و حتی قبل‌تر توسط اردوگاه‌های شرق عمدتاً تسلیح می‌شدند، ما از این نگران نیستیم که مردم دنیا بدانند جمهوری اسلامی ایران سلاح به عراق، سوریه و یا لبنان داده است به آنها سلاح داده‌ایم تا در مقابل داعش و تروریست ایستادگی کنند، به یمن کمک‌های انسانی و حمایت‌های سیاسی می‌کنیم ولی موشک را ایران به آنها نداده است و یمنی ها نیازی به آن ندارند چرا که با امکاناتی که در اختیار دارند توانسته اند در مقابل سعودی‌ها ایستادگی کنند و با همین امکانات پیروز خواهند شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار