اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
گزارش شوشان از اتفاقات بازی پرسپولیس گناوه و استقلال رامشیر / به حال فوتبال باید گریست
هوادارن منتصب به تیم پرسپولیس گناوه با انواع و اقسام صلاح های سرد در خیابان های منتهی به ورزشگاه دنبال بازیکنان استقلال رامشیر کرده اند که در این میان سه نفر از بازیکنان و مربی تیم با ضربه چاقو مجروح شدند و یک بازیکن هم با اصابت سنگ دچار شکستگی سر شد.
به گزارش شوشان بازی تیم های فوتبال پرسپولیس گناوه و استقلال رامشیر از هفته شانزدهم گروه سوم لیگ دسته سه کشور قرار بود چهارشنبه 22 فروردین ماه در گناوه برگزار شود که هواداران پرسپولیس گناوه در حالی که تیم فوتبال استقلال رامشیر قصد ورود به رختکن ورزشگاه شهید سراجی گناوه را داشتن مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

طبق گفته شاهدین هوادارن منتصب به تیم پرسپولیس گناوه با انواع و اقسام صلاح های سرد در خیابان های منتهی به ورزشگاه دنبال بازیکنان استقلال رامشیر کرده اند که در این میان سه نفر از بازیکنان و مربی تیم با ضربه چاقو مجروح شدند و یک بازیکن هم با اصابت سنگ دچار شکستگی سر شد.

حاشیه تیم های استقلال رامشیر و پرسپولیس گناوه بسیار عجیب و غریب بود، عکس هایی که از این حاشیه بیرون آمده، نشان می دهد که فرهنگسازی در لیگ های پایین تر باید بیش از پبش انجام بشود و با خاطیان نیز برخورد جدی بشود.

حسین کرد زنگنه سرپرست تیم استقلال رامشیر گفت: تیم ما صدرنشین لیگ سه است و ما برای یک بازی جوانمردانه به گناوه رفتیم اما در ورودی ورزشگاه با چاقو، قمه و چماق از بازیکنان ما پذیرایی شد که باعث شد بازیکنان ما به خانه ها و مغازه های اطراف ورزشگاه پناه ببرند. 

عکس های منتشر شده از بازیکنان و همچنین میرسالاری سرمربی با سابقه فوتبال خوزستان باعث رنجش و ناراحتی خوزستانی ها شده است. 

البته هنوز تصمیم درباره این دیدار از سوی مسئولین برگزاری اعلام نشده و باید دید دربی استقلال- پرسپولیس لیگ سه چه عاقبتی خواهد داشت.  

حال مردم خوزستان از مسؤلین ورزشی استان انتظار پیگیری این اتفاق وحشتناک را دارند تا مسببین این واقعه شناسایی و به مراجع قضایی و انتظامی تحویل داده شوند زیرا حادثه از دایره اختیارات کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال فراتر بوده و ورود دستگاه قضا را برای احقاق حقوق ورزشکاران خوزستانی میطلبد.









تصاویر درمان تعدادی از مصدومان تیم استقلال رامشیر در بیمارستان امیرالمومنین شهر گناوه







لحظه خروج بازیکنان تیم استقلال رامشیر از ورزشگاه شهید سراجی گناوه با اسکورت نیروی انتظامی بدلیل نبود امنیت!

بعد از حمله و ضرب و الشتم بازیکنان و کادر تیم استقلال رامشیر توسط هواداران تیم پرسپولیس گناوه قبل از شروع مسابقه



بیانیه روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال رامشیر در پی حادثه ورزشگاه شهید سراجی گناوه

بسم الله الرحمن الرحیم

مدیریت باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال رامشیر از زمان تصدی امور، تحقق شعار فرهنگ که بر تارک نام باشگاه نقش بسته را نصب العین قرار داده و در کنار اهتمام به ساماندهی کانون هواداران و سکوها، همواره از فعالیت های فرهنگی در شهرستان رامشیر حمایت نموده است.

در سویی دیگر اما، هر آنچه در این سالها در باب اقدامات ضد اخلاق و فرهنگ و انسانیت شنیده بودیم، یک جا در شهر گناوه دیدیم!

در حالیکه کاروان تیم صدرنشسن گروه سوم لیگ دسته سوم فوتبال کشور به دور از تنش و تشنج در پی انجام ادامه مسابقات و تلاش برای حفظ روند صدرنشینی میهمان تیم پرسپولیس شهر گناوه بود، استقبال وحشیانه و غیرانسانی ده ها نفر از حاضران در ورزشگاه دهان هر بیننده ای را از تعجب باز، و قلب هر انسان ذی وجدانی را فشرد.

با اینکه از روزها قبل و حتی از همان بازی دور رفت، تهدیدها برای بازی ۲۲ فروردین آغاز شده و ذهنیتی از نگرانی را میان کاروان ورزشی و ورزشدوستان رامشیری شکل داده بود، اما حمله بی مقدمه هواداران تیم میزبان با خنجر و قمه و چاقو و چماق و شلاق و تعقیب آنان در خیابان های اطراف ورزشگاه شهید سراجی گناوه چنان برای کاروان اعزامی غیر منتظره بود که هر کدام از افراد برای در امان ماندن از جراحات و صدمات بیشتر و حفظ جان خود به خانه ها و مغازه های اطراف پناه آوردند!

شدت و نوع آن حملات وحشیانه و کینه توزانه چنان بود که گویی پشتوانه ای محکم، از آنان خواسته بود بدون واهمه از عواقب، شعارهای اعتراضی بازی دور رفت را به فجیع ترین گونه تلافی کنند! و گرنه حتی افراد اجیر نیز از واهمه عواقب، به ترساندن و ضرب و شتم جزئی بسنده می کنند!

این رفتار در حالی بود که تیم استقلال رامشیر در بازی دور رفت با حفظ تمام جوانب مهمانداری و استقبال از نماینده شهر گناوه در زمین چمن ورزشگاه، از نزدیک شدن جیمی جامپ عصبانی به نیمکت حریف جلوگیری کرده و به شدت با وی برخورد نمودند؛ چرا که سوای نیاز تیم به آرامش جهت طی مسیر موفقیت، خوی میهمان نوازی و انسانیت اجازه سکوت در برابر تعرض به میهمان غریب را نمی داد.

اما نمکی که بر زخمهای عمیق بازیکنان پاشیده شد، رفتار ناظر بازی بود! وی با نادیده گرفتن اتفاقاتی که در آستانه بازی مجروح، مصدوم یا خارج از ورزشگاه پناهنده بودند، شرایط بازی را امن معرفی کرده و از مربی تیم میخواهد بازیکنان را طی ضرب الاجلی کوتاه در زمین صف دهد! کادر فنی نیز برای پیشگیری از بهانه دیگری، بازیکنان مصدوم و پراکنده خود را در آخرین لحظات ضرب الاجل روانه زمین می سازد اما ظاهرا تاخیر چند ثانیه ای تیم، ناظر قانونمند! دیدار را وادار به لغو بازی و اعلام قصور از سوی استقلال وا میدارد!

بهر حال گرچه جراحات و شکستگی های سر و دست و پای اعضای کاروان ورزشی استقلال به حدی بود که تا مدتها نیاز به مداوا خواهد داشت، اما دیر یا زود آثار آن از میان خواهد رفت؛ اما زخم عمیقی که در کنار تعرض به پیشکسوتان و موی‌سپیدان بر پیکر اخلاق، ورزش، مدیریت و انسانیت نشست هیچ گاه التیام نخواهد یافت؛

با این شرایط، هرچند تصمیم کمیته انضباطی بر تنبیه ورزشی و امتیازی شهر میزبان بعلت عدم توانایی در کنترل و ناتوانی از حفظ امنیت جانی تیم میهمان، اولیه ترین صیانت از حق و انضباط ورزشی است( و هر تصمیمی غیر از این مجوزی علنی به دیگر تیم ها برای ایجاد رعب در حریف یا دسیسه ای برای تکرار بازی خواهد بود) اما برای دچار نشدن تیمی دیگر به سرنوشت دردناک استقلال رامشیر، نیاز اقدامات ریشه ای و همگانی و اتخاذ تصمیمات و جریمه هایی عبرت آموز است.

باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال رامشیر در پایان ضمن تاکید بر حق پیگیری قضایی عاملان، آمران و مقصرین این حادثه و نیز احترام به مردم عزیز شهر گناوه و جدا دانستن آن افراد از سایر شهرندان فهیم بوشهری، از هوادارن خود می خواهد با حفظ آرامش، از هرگونه اقدام تلافی جویانه ای خودداری کنند چرا که این همان چیزی است که بدخواهان تیم انتظار آن را می کشند.

همچنین ضمن ابراز تاسف از عدم سرکشی مسئولین شهر گناوه از مجروحین بستری در بیمارستان و ابراز گلایه از عدم واکنش فوری و سکوت برخی مسئولین و نهادهای ورزشی از همه مرتبطین با امر ورزش خواهشمند است با بررسی مستندات این فاجعه، واکنشی درخور عمق حادثه داشته باشند؛ چرا که به فرموده قرآن کریم اگر صالحان در برابر منکر سکوت کنند، خود نیز در آتش آن خواهند سوخت.

و سیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون

روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال رامشیر


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار