شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۳
مراسم کلنگ زنی و اصلاح شبکه توزیع آب بخشی از شهرستان حمیدیه / مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز: تامین آب شرب بهداشتی از اهداف سال جاری شرکت آب و فاضلاب است
شریعتی این طرح ها از امسال آغاز و تا سال ۹۹ به پایان خواهد رسید و فاز نخست این طرح به طول ۶ کیلومتر امسال آغاز و سعی خواهیم کرد طی سه سال اصلاح فرسودگی شبکه آبرسانی به شهرستان حمیدیه نهایی شود.
شوشان: غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مراسم کلنگ زنی و اصلاح شبکه توزیع آب بخشی از شهرستان حمیدیه در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته آبرسانی به شهرستان حمیدیه از طریق طرح آبرسانی غدیر محقق شد و آب شرب این شهرستان وضعیت بهتری پیدا کرد. در حال حاضر نیز اجرای طرح اصلاح شبکه آب در نقاطی که سیستم آبرسانی فرسوده است، آغاز شده است.

شریعتی با بیان اینکه این طرح ها از امسال آغاز و تا سال ۹۹ به پایان خواهد رسید، افزود: فاز نخست این طرح به طول ۶ کیلومتر امسال آغاز و سعی خواهیم کرد طی سه سال اصلاح فرسودگی شبکه آبرسانی به شهرستان حمیدیه نهایی شود.


همچنین تلاش خواهیم کرد آبرسانی از کانال غدیر از رودخانه دز انجام شود و قول می دهم برای بهبود خدمات شهری در حمیدیه اعتبارات خوبی به شهرداری این شهر داده شود تا این اعتبارات در حوزه زیباسازی، آسفالت و خدمات شهری هزینه شوند و شاهد رضایت مندی مردم این شهر باشیم.

وی در خصوص آب تأمین آب کشاورزی نیز بیان کرد: ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار در اختیار سازمان آب و برق استان داده شده که قرار است که در این زمینه اقداماتی را انجام دهند. سازمان آب و برق خوزستان موظف شده از محل این اعتبار، کانال آبیاری را وصل کرده تا دغدغه کشاورزان رفع شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: اجرای لایروبی کانال های زهکش که سال های زیادی است لایروبی نشده اند از محل این اعتبار در دستور کار قرار گرفته است تا شاهد رضایتمندی کشاورزان در استان به ویژه در شهرهای حمیدیه، هویزه و سوسنگرد باشیم و از بابت این امر شاهد آسیب رسانی به کشت محصولات کشاورزان از محل زهاب ها نباشیم.

شریعتی گفت: مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان قول داد ۷۰ درصد این اعتبار تا آبان ماه سال جاری و مابقی تا پایان سال برای لایروبی زهکش ها هزینه و این کار به پایان رسد.


 تامین آب شرب بهداشتی از اهداف سال جاری شرکت آب و فاضلاب است

فردوس کریمی در مراسم کلنگ زنی و اصلاح شبکه توزیع آب بخشی از شهرستان حمیدیه گفت: مأموریت شرکت آب و فاضلاب اهواز در راستای تأمین آب شرب بهداشتی، دفع بهداشتی فاضلاب و رضایت مندی مردم است.

وی افزود: در این راستای تحقق این اهداف به همت استاندار خوزستان تنها شرکتی هستیم که موفق شد تمام اعتبارات عمرانی سال گذشته از ردیف های مختلف دولت، را جذب کند.

کریمی بیان کرد: از مجموع اعتباراتی که در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت، شصت و هشتمین پروژه در شهرستان حمیدیه کلنگ زنی می شود و سایر پروژه ها در شهرهای اهواز، ویس ملاثانی و کارون نیز اجرایی خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه آب شهرستان حمیدیه به لحاظ فشار و کیفیت قابل قبول است اما اصلاح صورت گرفته با توجه افزایش سرانه، جمعیت و مقاطع هیدرولیکی، تغییر جنس شبکه از آزبس به پلی اتیلین در حال انجام است.

کریمی اعتبار اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی در شهرستان حمیدیه را ۵.۷ میلیارد تومان برشمرد و افزود: این طرح حدود ۹۰۰ انشعاب را شامل می شود که با اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: این طرح ها با هدف بهبود کیفی و کمی آب مناطقی از شهرهای کوت عبدالله(کارون) و حمیدیه در 25کیلومتری شمال غرب اهواز به مرحله اجرا در آمده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در یک سال اخیر از محل تخصیص این تفاهم نامه ، 68 طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزارو 780میلیارد ریال در شهرهای اهواز ، کوت عبدالله ، حمیدیه ، شیبان ، ویس و ملاثانی شروع شده که تعدادی از این طرح ها به بهره برداری رسیده است.

وی رویکرد این شرکت در سال جاری را تلاش برای تامین آب بهداشتی و پایدار ، دفع بهداشتی فاضلاب و جلب رضایت مندی مردم عنوان و ابراز امیدواری کرد مردم با صرفه جویی و مدیریت مصرف آب این شرکت را در تامین آب سالم و بهداشتی کمک کنند.

کریمی وجود انشعاب های متعدد و غیرمجاز را از مشکلات شبکه توزیع آب برخی شهرها از جمله اهواز و کوت عبدالله عنوان کرد و افزود:این مشکل ، مدیریت آب و تامین پایدار آن را با مشکل رو به رو می کند.

شرکت آب و فاضلاب اهواز مدیریت تامین آب و اجرای طرح های فاضلاب در شهرهای اهواز ، حمیدیه ، کوت عبدالله، کارون) ویس ، شیبان و ملاثانی را برعهده دارد.

این طرح ها شامل اصلاح شبکه توزیع آب بخشی از منطقه درویشه کوت عبدالله با اعتبار 21 میلیارد و 943میلیون ریال و اصلاح شبکه توزیع آب منطقه شمالی شهر حمیدیه با اعتبار 23میلیارد و 180میلیون ریال می باشد.

جواد الباجی از نمایندگان مردم اهواز ، کارون ، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی در آئین شروع عملیات اجرایی این 2 طرح گفت: تامین آب سالم و بهداشتی از مطالبات اصلی مردم است و باید این به این مطالبه به حق پاسخ داده شود.

وی از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز خواست همه تلاش خود را به اجرای طرح های آب و فاضلاب این شهرها معطوف کند تا بتوانیم با تعامل بین بخشی و حمایت استاندار خوزستان ، یک رفاه نسبی برای مردم به وجود بیاوریم.






















نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار