اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: در میان بخش های مختلف و خدمات گسترده پزشکی که در بیمارستان ها و مراکز درمانی به بیماران ارائه می شود، مامایی از لذت بخش ترین خدمات است و کار دقیق، علمی و توام با انگیزه ماما تضمین کننده سلامت مادر و نوزاد است.
به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مهدی درخشان در مراسم تقدیر از ماماهای نمونه مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی که همزمان با روز جهانی ماما برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری مراسم روز ماما تقدیر و تشکر از عزیزان فعال در این شغل پر اهمیت و شریف است و ماماهای نمونه سازمان تأمین اجتماعی از همکاران زحمت کش و خدوم حوزه درمان این سازمان هستند.

وی با بیان اینکه بیمارستان های ملکی سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور دارای ٦٢ بلوک زایمان هستند و ١٦١٧ ماما در این مراکز ارائه خدمات را بر عهده دارند، گفت: در ٩ ماهه منتهی به آذرماه سال ٩٦ در مجموع ١٣٢ هزار و ٥٥٨ زایمان انجام شده است.

دکتر درخشان کاهش عمل‌های سزارین غیرضروری را از جمله برنامه های سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: در سال ٩٦ شاهد کاهش ٢ درصدی عمل های سزارین نسبت به سال قبل بوده ایم و ٤٤ زایمان ها به صورت سزارین بوده است.

وی استاندارد سازی بلوکهای زایمان را از دیگر برنامه های سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: این کار در بیمارستان های امام خمینی(ره) اراک، بیمارستان تاکستان و بیمارستان خرم آباد به طور کامل انجام شده و در بیمارستان های دکتر غرضی ملایر، مصطفی خمینی بهبهان و شهید چمران ساوه در حال تکمیل است.

درخشان ادامه داد: برای استاندارد سازی بلوکهای زایمان در سال جاری نیز ٥ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و به تدریج در تمامی بیمارستان‌های تأمین اجتماعی این کار انجام می شود.

دکتر بابک عدلی، مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران نیز در این مراسم روز ماما را تبریک گفت و اظهار کرد: ماماها در خدمت رسانی به مادران و نوزادان نقش حیاتی دارند.

وی با بیان اینکه در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی کادر درمان حرفه‌ای و کارآزموده مشغول خدمت رسانی هستند، گفت: ٢١٠ ماما در مراکز تأمین اجتماعی استان تهران مشغول به کار هستند و خوشبختانه سال ٩٦ را بدون مرگ مادران در حین زایمان سپری کرده‌ایم.

دکتر عدلی توسعه بخش‌های NICU(مراقبت های ویژه نوزادان) و LDR(واحدهای تک نفری زایمان طبیعی) را از برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و افزود: زایمان طبیعی و یا سزارین بایستی بر اساس معیارهای علمی انجام شود.

زهرا عابدی، کارشناس متخصص کلینیک مامایی اداره کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران نیز در این مراسم گفت: ماما در آموزش و توانمند سازی مادران نقش اساسی دارد و نگاه به شغل مامایی نباید محدود به بخش زایمان باشد.

وی افزود: نرخ مرگ مادران در اثر عوارض بارداری و زایمان در حال حاضر ١٨ در صد هزار است، که بر اساس قانون برنامه ششم توسعه باید به ١٥ در صدهزار برسد و ماماها در تحقق این هدف نقش اساسی دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار