اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
معاون سابق وزیر مسكن در مقررات ملي ساختمان در گفت و گو با پول نيوز:
در كشورهاي پيشرفته امكانات بالايي براي تحصيل، خانه دار شدن و ... افراد در نظر گرفته شده است. دانشجويان برخي شهرهاي كشوري مانند كانادا نه تنها وام هاي مختلف چندين هزار دلاري براي ادامه تحصيل خود مي گيرند بلكه از دولت حقوق هم دريافت مي كنند.
پول نيوز- دكتر منوچهر بهرويان معاون سابق وزیر مسكن و شهرسازي در مقررات ملي ساختمان به پول نيوز گفت: كشورهاي پيشرفته ايي همچون كانادا ماليات هاي سنگيني از مردم خود مي گيرند اما در ازاي آن شرايط مناسبي را براي ‌آن ها فراهم مي كنند. 

این کارشناس و پژوهشگر حوزه عمران و مسکن در اين باره توضيح داد:  در كشورهاي پيشرفته امكانات بالايي براي تحصيل، خانه دار شدن و ... افراد در نظر گرفته شده است. دانشجويان برخي شهرهاي كشوري مانند كانادا نه تنها وام هاي مختلف چندين هزار دلاري  براي ادامه تحصيل خود مي گيرند بلكه از دولت حقوق هم دريافت مي كنند. 

بهرويان افزود: وام هايي كه به دانشجويان داده مي شود با كارمزدهاي 2 تا 4 درصدي بوده وسر رسيد اقساط باز پرداخت آن بعد از مشغول شدن دانشجويان به شغلي پس از فارغ التحصيلي است. 

او شرايط مناسب و سهل گرفتن وام در كشورهاي پيشرفته را با ايران مقايسه كرده و افزود: در چنين شرايطي نه كسي بيش از حد رشد مي كند نه كسي زمين مي خورد. رفتارهاي درست اقتصادي مي تواند اختلاف طبقاتي را از بين برده و شرايط را كم و بيش براي همه يكسان كند. 

اين تحليلگر خروج اقتصاد كشور از سيستم دولتي را اولين راه كار براي اصلاح اقتصاد كشور دانسته و گفت: بايد به شايسته سالاري روي آورده و از افراد متخصص استفاده كنيم. مشكل اصلي كشور ما از جايي شروع مي شود كه مهندسان ما بيكار و افراد با رابطه پست هاي دولتي را  از آن خود مي كنند. 

بهرويان با اشاره به وضعيت موسسات مالي و اعتباري ورشكسته، گفت: چرا امروز بايد به اين نقطه برسيم كه تعداد قابل توجهي از موسسات مالي اعتباري ورشكسته و دود ندانم به كاري آن ها در چشم مردم رود؟ طبيعتا اگر از افراد متخصص در مديريت اين موسسات استفاده مي شد امروز كار به اينجا نرسيده بود. 

اين كارشناس با انتقاد از سياست هاي وزارت مسكن، راه و شهرسازي افزود: در حال حاضر هزاران واحد خالي مسكن مهر، مسكن لوكس و ... در پايتخت وجود دارد. دولت  مي توانست با سياست گذاري صحيح  در اين حوزه اين تعداد واحد خالي را مديريت كرده و تعدادي را خانه دار كند اما در نهايت همچنان در بر همان پاشنه مي چرخد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار