اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
خطیب جمعه آبادان:
امام جمعه آبادان گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید مصوباتی را به تصویب برسانند که به سود مردم و مستضعفان باشد.
حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آبادان ضمن دعوت نمازگزاران و روزه‌داران به رعایت تقوا، نظم در امور و عبادت خداوند، در سالروز وفات حضرت خدیجه (س) به مقام والای ایشان اشاره و اظهار کرد: حضرت خدیجه (س) نقش پررنگی در تثبیت و ترویج دین شریف اسلام داشت و همه دارایی خود را صرف تبلیغ برای دین کرد  و پیامبر را در هیچ شرایطی تنها نگذاشت، خداوند نیز پاداشی همچون حضرت فاطمه زهرا(س)، بانوی اول جهان اسلام و تشیع به وی عطا نمود.

وی با اشاره به در پیش بودن میلاد امام حسن مجتبی (ع)، عنوان کرد: ایشان اولین دردانه و نخستین نعمتی بود که خداوند بزرگ به امیرالمومنین و حضرت فاطمه (علیها السلام) ارزانی داشت، کرامت، جوانمردی و یتیم‌نوازی آن امام همام باید سرلوحه کار ما قرار گیرد و در این روزهای پر فضلیت با یاری رساندن به نیازمندان و مستمندان در مسیر اهل بیت و اندیشه امام حسن (ع) گام برداریم.

امام جمعه آبادان در خصوص فرا رسیدن سالروز برگزاری نخستین جلسه در مجلس شورای اسلامی در سال 59، تصریح کرد: مطالبات مردم از مجلس نیاز امروز کشور است و طبق وصایای امام راحل، توجه به مستضعفین و مستمندان باید در راس امور مجلس و نمایندگان مردم در سراسر کشور قرار گیرد.

ابراهیمی‌پور، با اشاره به خودسوزی کارگر شهرداری آبادان، یادآور شد: همین قشر مستضعف است که به دنبال رساندن حرف خود را به گوش مسئولان است و جایی که موفق به این امر نشود، مطمئنا کاسه صبر آنان نیز لبریز و چنین فجایعی رقم خواهد خورد که باعث رنجیدن جامعه خواهد شد، کسانی که می‌توانستند جلوی این حادثه را بگیرند و نگرفتند، باید در دنیا و آخرت جوابگوی قصور خود باشند.

وی با اشاره به بدهی 200 میلیارد تومانی شهرداری آبادان، افزود: باید این موضوع را پیگیری کرد که این مشکلات از کجا و بابت چه موضوعی آغاز شد و چرا در این خصوص پیگیری لازم صورت نگرفت.

نماینده ولی فقیه در شهرستان آبادان عنوان کرد: یکی از کارهایی که بر عهده نمایندگان است، تسهیل در امور مستضعفان جامعه است، اما متاسفانه غالب مصوبات به گونه‌ای است که چیزی از جیب مردم باید برداشته شود.

ابراهیمی‌پور گفت: دشمن به دنبال آن است که روی مشکلات همین قشر مستضعف که تا پای جای جان به این انقلاب وفادار بوده‌اند، دست بگذارد و بین آنها و نظام فاصله ایجاد کند، در حالی که این معضل حرف و مطالبه امام خمینی(ره) از دولت‌ها بود.

وی با اشاره به حضور نمایندگان مجلس نزد مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به مطالب مهم، ابراز کرد: نمایندگان مجلس از سوی رهبری به انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن توصیه شدند، اما خود ما مردم تقصیر زیادی داریم چرا که مطالبه‌گری نکردیم تا آن مسئول بداند که مردم در انتظار تحقق وعده‌های وی هستند.

خطیب جمعه آبادان، با بیان گلایه‌های رئیس جمهور از ضعف برخی وزرا، ابراز کرد: نمایندگان مجلس به این وزرا رای داده‌اند، نه معرفی این وزرا انقلابی بوده و نه رایی که به آنها داده شده، انقلابی بوده است.

ابراهیمی‌پور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تاثیر نمایندگان مجلس در تحقق اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: اگر نمایندگان ما در سال 92 و پیش از آن بر روی موضوع اقتصاد مقاومتی تلاش و برنامه‌ریزی می‌کردند، تحریم آمریکا امروز اثر کمتری داشت.

وی تاکید کرد: اکنون آثار تحریم‌ها روی شهروندان و جوانان بیکار است، فشار بر روی خانوارهایی است که علیرغم داشتن چند جوان تحصیلکرده، شغلی برای آنها ایجاد نشده و بار سنگین معیشت آن خانوار بر سر سرپرست با درآمد پایین است.

امام جمعه آبادان عنوان کرد: رئیس مجلس نیز باید گزارش دهد که در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی چه کارهایی انجام گرفته و آن را به مردم عنوان کند، نه اینکه این موضوع مهم به تصویب چند مصوبه منتهی شده باشد، چرا که مردم ثمره مصوبات شما را خواستارند.

 ابراهیمی‌پور با تاکید بر استفاده از کالای داخلی، اظهار کرد: دشمن گاهی از طریق نظامی بر یک کشور سیتره پیدا خواهد کرد، گاهی از طریق علم و تکنولوژی و گاهی مثل امروز کشور ما، از طریق تجارت قصد این کار را دارد که در حال حاضر نیز چنین موضوعی در حال وقوع است.

نماینده ولی فقیه در آبادان با بیان این موضوع که راه مبارزه با این حربه دشمن خرید کالای ایرانی است، یادآور شد: دغدغه مجلس باید اولویت بخشیدن به تصویب قوانینی که برای فراگیر شدن کالای ایرانی در بازار گره‌گشا است، باشد.

ابراهیمی‌پور گفت: مجلس همچنین باید بر موضوع بکارگیری بازنشستگان با حقوق‌های نجومی  و فضایی که در اختیار اختلاس‌گران است، از خود تحرک و تلاش نشان دهد.

خطیب جمعه آبادان افزود: مسئولان باید به فکر سفره‌های خالی فقرا در ماه مبارک رمضان باشند، اگر ما به یاد و در فکر مستضعفان خود باشیم، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

نماینده  ولی فقیه در آبادان با تاکید بر ارزیابی موشکافانه مردم از عملکرد مسئولان، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی باید موضوع برجام، پولشویی و سند 2030 خوب امتحان پس دهند تا مردم ثمره آرای خود را به نمایندگان ببینند.

ابراهیمی‌پور ضمن یادی از پنجم خردادماه، سالروز حمایت از زندانیان، خاطرنشان کرد:  برخی زندانیان بر اثر حادثه‌ای  ناخواسته‌ در بند هستند که خانواده‌های ایشان نیز در تیررس آسیب‌های مختلف قرار دارند، در این موضوع همه باید تلاش کنیم که به آنها کمک کنیم و در گرفتاری‌ها یاری رسان این اقشار باشیم و از فضیلت‌های ماه مبارک رمضان استفاده وافر کنیم.

فارس/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار