اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷
چرا فقط سالی یک روز آنهم در سوم خرداد به خرمشهر توجه می شود؟

شوشان - رضا خدری خبرنگار و عکاس جنگ تحمیلی :

سی و شش سال پیش، خرمشهر آزاد شد در سالروز آزادسازی خرمشهر، روسای ‌جمهور وقت ایران در این شهر حضور می‌یافتند و از همان شعارهای معروف و تکراری خود در سخنرانی‌های سالروز آزادی خرمشهر استفاده می‌کردند و می کنند

 این یک سنت هر ساله است و بارها تکرار شده اما مردمی که در این سخنرانی حضور داشتند با فریاد «بی کاری بی کاری»، خرمشهر را آباد کنید به عملکرد دستگاه‌های اجرایی اعتراض می‌کنند.

 هنوز «بی کاری» معضل اصلی و حل‌نشده شهرشان باقی مانده بود. حالا هم که سی و شش سال از آن زمان می‌گذرد، در میان آمارها، خرمشهر جزء شهرهای  اول دارای نرخ بی کاری بالا در کشور قرار دارد؛ بندری که در مرز مشترک ایران و عراق است و مدت‌ها در اشغال نیروهای دشمن بود و هنوز جای گلوله‌های جنگ بر بدنه آن خودنمایی می‌کند؛ گرچه مردم خرمشهر از سال‌های پایانی دهه شصت  به دنبال بازسازی شهر زیبای خود بودند اما در این سی‌ و شش  سال، از روند بازسازی همواره انتقاد شده است.

در این‌باره بارها مطالب و گزارش‌هایی نیز نوشته و به آن پرداخته شده است. «عروس شهرهای خوزستان»، در کناره اروند به زندگی سخت و مشقت‌بار خود ادامه دهد اما به‌هرحال در این گزارش تلاش شده است باز به معضلات شهر و مشکلات مردم که با دست خالی در مقابل عراقی های متجاوز ایستادگی نمودند بپردازم شاید دولتمردان و مسئولان بی تفاوت و به خواب رفته فکری اساسی برای آبادانی و رونق این شهر بکنند.

متاسفانه خرمشهر بر اثر عدم مدیریت صحیح و تک مدیریت کردن و تصمیم گیری فردی فرمانداران و شهرداران این شهر هیچ وقت شهر نشد. بازسازی هم کار اساسی در خرمشهر نکرد و صدمات بسیار شدیدی به خرمشهر و آبادان زد.

مدیرانی که قادر نیستند خرمشهر را بسازند استعفا بدهند و بروند پی کارشان ، رئیس جمهور لطفا فکری برای معضلات خرمشهر بکنید.

کاری نکنید که اشک مردم تبدیل به سیلاب گردد در آن صورت دیگر نه تو مانی نه من

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار