اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
امام جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر بهره مندی حجاج در مدت حضور در خانه وحی و تقرب به خداوند بیان کرد:حجاج وقت خود را بیهوده در بازارهای مکه و مدینه تلف نکنند.
آیت الله سیدابوالحسن حسن زاده شامگاه جمعه در همایش آموزشی حجاج خوزستانی تحت عنوان 'ضیوف الرحمن' در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز افزود: حجاج می توانند سوغاتی خود را از بازارهای داخلی خریداری کنند که این خود در ایجاد اشتغال و حمایت از کالای ایرانی موثر است.

وی گفت: همه کالاهایی که در بازارهای مکه و مدینه وجود دارد در داخل کشور هم موجود است و قیمت کالاها هم نسبت به کشور عربستان سعودی مناسب تر است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان خوزستان در ادامه حجاج را به نظم و انضباط ، دوری از جدل ها ، پرهیز هرگونه عملی که شان حجاج را زیرسوال می برد و احترام به قوانین کشور میزبان فراخواند و افزود:حج فرصتی الهی و بی نظیر برای تقرب به خداوند ، حضور در مراسم برائت از مشرکین و مهربانی ها و و تعمیق برادری ها است از این رو وقت حجاج نباید صرف مسائل بیهوده و کم ارزش شود.

آیت الله حسن زاده دعا برای فرج امام زمان (عج) ، قرائت قرآن و رفتار مهربانانه با حجاج سایر کشورها ، دعا برای اهل قبور و کمک به زائران مسن را از اعمال پسندیده در فریضه حج بیان کرد و در ادامه از حجاج خواست مدیران و کارگزاران کاروان ها را در انجام وظایف محوله یاری کنند.

* 28 تیر نخستین پرواز حجاج خوزستانی به خانه وحی 

مدیرکل حج و زیارت خوزستان در این همایش گفت: نخستین پرواز حجاج خوزستانی 28تیر از فرودگاه بین المللی اهواز به مدینه انجام می شود.

ناصر حویزاوی تعداد حجاج خوزستانی در حج تمتع امسال را چهار هزار و 200نفر بیان کرد و افزود: همه حجاج خوزستانی ، مدینه اول بوده و با 29کاروان راهی خانه خدا می شوند.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به صورت مشترک عملیات حج را انجام می دهند افزود: امسال 86 هزار نفر از حجاج کشور به خانه وحی مشرف می شوند.

حویزاوی ، حجاج را به رعایت قوانین کشور میزبان ، انجام ندادن اعمالی که مراجع تقلید نیز بر آن تاکید دارند ، خود مدیریتی و اطاعت محض از مدیران کاروان ها ، نظم و انضباط و صبوری و بردباری در طول سفر حج توصیه کرد و افزود:به هیچ وجه نباید بهانه را به مسئولان حج عربستان برای برخورد خشن با حجاج داد.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان با بیان برخی بی نظمی ها در حج سال گذشته یادآور شد شان زائر ایرانی در همه حال باید رعایت شود ولی آنچه مهم است ما باید قوانین و مقررات را رعایت کنیم تا شان حجاج حفظ شود.

وی بر استفاده نکردن از مهر نماز و قرائت نکردن زیارت عاشورا که طبق قوانین کشور میزبان ممنوع است تاکید کرد و افزود: انجام اعمال خودسرانه و دور از شان حجاج ، به شخصیت زائران ایرانی آسیب می زند و این موضوع بازتاب نامناسب بین حجاج دیگر کشورها دارد.

در این همایش کتاب های مناسب آموزشی و اعمال حج و نرم افزارهای آموزشی و دینی به حجاج خوزستانی معرفی و عرضه شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار