شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
در نهایت رای گیری نهایی اعلام شد و طی آن محمودرضا شیرازی با کسب حداکثر آرا و 9 رای شهردار آبادان شد و محمد نظارات شهرداری قبلی خرمشهر با کسب چهار رای مقام بعدی را از آن خود کرد.

شوشان : جلسه انتخاب شهرداری آبادان و ابقای محمودرضا شیرازی چون سایر جلسات شورای شهر با حاشیه‌هایی همراه بود.

مراسم انتخاب شهرداری آبادان بنا به دستور فرماندار ویژه در دو مرحله و با حضور 13 عضو شورای اسلامی شهر آبادان برگزار شد.

در ابتدای جلسه بهرام ایلخاص‌زاده در صحبت‌هایی از حضور اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه کمال تشکر و قدردانی را کرد و به برگزاری رسمی جلسه پرداخت.

بنا به دستور وی انتخاب شهرداری آبادان ار بین هشت گزینه و در دو مرحله صورت گرفت که در مرحله نخست محمودرضا شیرازی با کسب هشت رای، محمد نظارات با شش رای، اقبال محمدیان با پنج رای، کاوه سلطانی علاسوند سه رای، شهرام شاهین‌زاده بدون رای، عباس دغاغله با دو رای، محمد حویزاوی و علی گلمرادی نیز هر کدام با یک رای حداکثر و حداقل آرا را از آن خود کردند.

با این اقدام فرماندار ویژه آبادان، برخی از اعضا از جمله سیدفیاض موسوی مخالفت کردند و نظرشان بر این بود که رای گیری و انتخاب شهردار باید در یک مرحله صورت پذیرد که البته این نظر اعضا با مخالفت جدی فرماندار رو به رو شد.

در مرحله نخست در هر برگ رای، هر عضو شورا حق انتخاب دو گزینه را داشت و تک رای نیز به هیچ وجه قابل قبول و پذیرفتنی نبود.

البته برخی دیگر از اعضای شورای شهر موافق 100 درصد این نوع انتخابات بودند و از تصمیم فرماندار بسیار استقبال کردند تا جایی که یسری دریس، یکی از اعضای شورا این اقدام اجرای اصل دموکراسی است و البته در تعریف این نوع برگزاری انتخابات، فرماندار آبادان با محدودیت واژه مواجه شد و از یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه کمک گرفت.

این جلسه انتخاب شهردار با وجود فرماندار از مدیریت بسیار بالایی برخوردار بود و چون جلسات پیشین شورای شهر دچار همهمه و آشفتگی نشد.

فرماندار در پاسخ به یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه عنوان کرد: «من معلم بسیار سخت‌گیر و بدی هستم و در صورت ادامه دادن به حاشیه از جلسه اخراج می‌شوید، این جلسه شورای شهر است نه رسانه‌ها».

در مرحله دوم این رقابت نفس‌گیر و چند روزه مجددا برگ‌های رای توزیع شد و با توجه به اینکه هر عضو تنها حق یک رای را داشت آرای ماخوذه جمع آوری شد.

در این مرحله نیز فرماندار تاکید کرد که رای سفید اعضا به منزله بی‌احترامی به مردم است.

در نهایت رای گیری نهایی اعلام شد و طی آن محمودرضا شیرازی با کسب حداکثر آرا و 9 رای شهردار آبادان شد و محمد نظارات شهرداری قبلی خرمشهر با کسب چهار رای مقام بعدی را از آن خود کرد.

در پایان این جلسه نیز بنا به دستور فرماندار و با توجه به ابقای شهرداری فعلی، ضرورتی بر تعیین سرپرست برای تصدی شهرداری احساس نشد و تا آمدن حکم جدید محمودرضا شیرازی وی همچنان به تداوم کار خود خواهد پرداخت.

منبع : فارس


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار