اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۴۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
نمایندگان خوزستان اولویت خود را حل مشکلات مردم قرار دهند / کارگران گروه ملی تا چه زمانی به وعده های مسئولین دل خوش کنند / مشکلات گروه ملی چند ماه دیگر حل خواهد شد؟
شوشان - مصطفی حلالی:

این روزها گذری در شهرهای خوزستان بزنید بی شک با تجمع و اعتصاب بسیاری از کارگران  صنایع، ادارات، شرکت ها و کشاورزان روبرو خواهید شد که همگی خواستار رسیدگی به حل مشکلات خود از سوی مسئولین استان هستند.

مشکلات کوچک و بزرگی از قبیل پرداخت نشدن حقوق تا تامین نشدن حق آبه برای کشاورزان که صنایع، شرکت ها و کشاورزی خوزستان را درگیر تجمعات و اعتراضات خیابانی کرده است و این کارگران راهی جزء اینگونه اعتراض ندارند تا صدای خود را به مسئولین برسانند.


کارکنان معترض شرکت گروه ملی فولاد با در دست داشتن پلاکارد و بنرهایی مبنی بر تاخیر در پرداخت حقوق و بعضاً با نشستن روی زمین درمسیر رفت و آمد ماشین ها در کنار استانداری و خیابان های مرکزی شهر تجمع می کنند.

سال گذشته بود که استاندار خوزستان خبر از واگذاری شرکت گروه ملی صنعتی فولاد به بانک ملی و برطرف شدن مشکل کارکنان این شرکت داد اما چندی نگذشت که باز کارکنان این شرکت به علت عدم پرداخت حقوق خود درب استانداری تجمع کردند و خواستار پرداخت مطالباتشان شدند.

استاندار خوزستان علارغم تلاش های صورت گرفته و وعده های مکرر مبنی بر حل مشکلات این شرکت و پرداخت مطالبات کارگران گروه ملی متاسفانه تاکنون این مشکل پابرجا بوده است و چند ماهی نمی گذرد که باز شاهد تجمع کارگران درب استانداری و خیابان های مرکزی شهر هستیم.

اعتراضات کارگران گروه ملی حدود سه سال است که ادامه دارد و مسئولین هر زمان که کارگران این شرکت بابت دریافت نکردن حقوقشان لب به سخن می گشایند با وعده های پی در پی و تامین بخشی از مطالباتشان چند صباحی مرهم بر زخمشان می گذارند و قول برطرف کردن مشکلاتشان در آینده نزدیک را می دهند اما طولی نمی کشد که این زخم سر باز می کند و اعتراضات ادامه پیدا می کند.

سه سال است که وضعیت شرکت گروه ملی به شکل اسفناک پیش می رود، شرکتی که در سالیان گذشته نماد ثبات کاری دراستان بود، اینک در گرداب ورشکستگی غرق شده است.

شرکت ﮔﺮﻭﻩ ﻣﻠﯽ ﺻﻨﻌﺘﯽ ﻓﻮﻻﺩ ﺍﯾﺮﺍﻥ از تولیدکنندگان بزرگ محصولات نوردی با ظرفیت سالیانه یک میلیون و 435 هزار تن فرآورده های فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی است که بیش از سه هزار نفر نیروی کار متخصص و متعهد دارد و در شرق اهواز قرار دارد.

این شرکت در سال 88 به بخش خصوصی واگذار شد و در پی مطرح شدن پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در سال 1390 تاکنون زیر نظر دادستانی و مدیران منصوب آن اداره شده است.

بلاتکلیفی این شرکت موجبات زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی را فراهم کرده و کارگران و پیمانکاران این شرکت تاکنون چندین بار برای مطالبات خود تجمع کرده اند.

همچنین با توجه به واگذاری شرکت گروه ملی فولاد در اسفندماه سال گذشته به بانک ملی متاسفانه تاکنون مشکلات کارگران این شرکت بصورت دائم حل نشده است و این کارگران بعد از چند ماه دوباره خواستار پرداخت مطالباتشان می شوند.

خوزستان به اذعان اکثر کارشناسان اقتصادی کشور با دارا بودن بزرگترین صنایع پتروشیمی، نفت و گاز در منطقه، چرا باید رتبه اول بیکاری در کشور را داشته باشد و کارگران شرکت هایش ماه های پی در پی بدون حقوق سر کنند دلیل این همه ظلم به مردم خوزستان چیست؟ جز سوء مدیریت و بی تدبیری مدیران و نمایندگان در استان است.

به گفته کارشناسان مشکلات شرکت گروه ملی فولاد تنها عدم پرداخت حقوق نیست، بلکه کارکنان مشکلات زیادی در شرکت دارند و به گفته کارگران این شرکت تولید فولاد بسیار پایین آمده است، و این عامل سبب مشکلات بعدی در روند تولید و فروش شرکت خواهد شد.

امام جمعه اهواز هم با تذکر به مسئولان کشوری درباره رسیدگی به وضعیت گروه ملی فولاد، تاکید کرده است: اگر وضعیت این مجموعه به این صورت ادامه یابد، تحمل شرکت تمام می‌شود و به مرحله موت می‌رسد.

اگر پای درددل کارکنان گروه ملی بشینید خواهید شنید توقع زیادی ندارند بلکه چند ماه حقوق نگرفتند و خرجی خانواده شان را طلب کردند.


کارکنان شرکت گروه ملی بارها اعلام کردند ما شعار سیاسی نمی دهیم و اصلا کاری هم به سیاست نداریم فقط حقمان که برای آن عرق ریخته ایم را می خواهیم و الان ماه ها است که در هزینه درمان و خرج و مخارج عادی یک منزل مانند تهیه نان مانده ایم و نمیدانیم چه کنیم.

کارگران گروه ملی حق دارند در این وضع معیشتی سخت و بدون حقوق از عملکرد مسئولین گلایه مند باشند و اعتراض کنند زیرا انتشار اخباری مبنی بر سفر برخی نمایندگان خوزستان در مجلس به روسیه جهت دیدن بازی های جام جهانی تیم ملی فوتبال در این برهه از زمان جزء نمک پاشیدن بر زخم های آنان نیست.

کارگران گروه ملی فولاد مانند دیگر مردم از نمایندگان خواستار پیگیری حقوقشان که برای آن عرق ریختند هستند نه اینکه هر روز با وعده حل مشکلاتشان به خانه برگردند و در مقابل خانوادهایشان شرمنده باشند.

مدیران و نمایندگان خوزستان در وضعیت کنونی باید با تدبیر بیشتری به مسائل و مشکلات استان نگاه کنند و اولویت خود را بر روی حل آن بگذارند زیرا دغدغه اصلی مردم معیشت است و خوزستان با توجه به عقب ماندگی های گذشته بیشترین آسیب را در این برهه حساس از وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور متحمل شده است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
دادرس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
comment
0
0
comment نمايندگان كه كارشون فقط شده لابي گري براي تعيين مديريان و پستهاي ادارات وسازمانها اونم توسط افرادي كه بايستگي دارند نه شايستگي .
اي كاش نمايندگان به فكر مردم و رفع مشكلات مردم بود . نه به فكر .....
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار