اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خبر داد:
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: نتیجه مطالعات تعیین حق آبه تالاب بامدژ اهواز تا سه ماه آینده مشخص و این میزان جهت اجرا و تامین نیاز آبی به سازمان آب و برق خوزستان اعلام خواهد شد.
احمدرضا لاهیجان زاده در نشست هم اندیشی با سازمانهای مردم نهاد به منظور بررسی راهکارهای احیای تالاب بامدژ، نقش سازمان های مردم نهاد را در حفاظت و حمایت از محیط زیست بسیار مهم دانست و اظهار کرد: با توجه به محدودیت های موجود در مجموعه حفاظت محیط زیست خوزستان از لحاظ نیروی انسانی و گستردگی کارها، ضروری است همکاری سازمانهای مردم نهاد با این اداره کل برای احیا و مراقبت از محیط زیست دنبال شود.

وی در خصوص تالاب بامدژ گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در راستای احیای این تالاب برنامه‌های مختلفی در دست اقدام دارد. نتیجه مطالعات تعیین حق آبه تالاب بامدژ اهواز تا سه ماه آینده مشخص و این میزان جهت اجرا و تامین نیاز آبی به سازمان آب و برق خوزستان اعلام خواهد شد.  

وی ادامه داد: همچنین به منظور پایش مستمر این تالاب پاسگاه محیط بانی و ساختمان پایش در منطقه در حال احداث است و تا چند ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و جوامع محلی خواست تا در شناسایی و برخورد با متخلفین به حریم تالاب بامدژ همکاری داشته باشند و افزود: امروزه با وجود مشکلات زیاد در عرصه محیط زیست، اهمیت و توجه به این مقوله در جامعه بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود و باید با همکاری و مشارکت جمعی برای بهبود محیط زیست استان تلاش کنیم.

لاهیجان زاده در بخش دیگری از سخنان خود به برخی برنامه های اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در زمینه احیا و تامین حقابه تالابها اشاره کرد و گفت: برای تالاب بامدژ باید کارها بر اساس اصول و مطالعات انجام شود و از انجام کارهای غیرکارشناسی در این حوزه خودداری کرد. کار و برنامه باید به صورتی دنبال شود که احیا و حیات دائمی برای این منطقه را به دنبال داشته باشد. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار