شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
پس از 40 ساعت تعمیر ؛
رئیس اداره امور آبفای خرمشهر گفت: پس از رفع شکستگی خط یک هزار و 800 میلیمتری که آب طرح غدیر را به تاسیسات آبرسانی این شهر می رساند ، آب دوباره به سمت این تاسیسات جریان گرفت.

غلامرضا پورجلالی  با بیان اینکه تعمیرات خط لوله طرح غدیر پایان یافت، گفت: خط غدیر یک هزار و 800میلی متری در منطقه قیصریه در محور اهواز دچار شکستگی عمیق شده بود، با تلاش نیروهای قرارگاه خاتم الانبیا و سازمان آب و برق خوزستان تعمیر شد و اکنون آب از این طرح دوباره به سمت خرمشهر در حال پمپاژ است.

وی شوری استاندارد آب را بین یکهزار و 800 تا 2هزار میکروموس عنوان کرد و گفت: در حال حاضر شوری آب آشامیدنی شهرستان خرمشهر بین هفت هزار تا هشت هزار میکروموس نوسان دارد .
براساس گزارش سازمان آب و برق خوزستان، طرح آبرسانی غدیر قادر است با ظرفیت تامین آب شرب 24 هزار مترمکعب در ثانیه، در سال 1415، چهارمیلیون و 700 هزارنفر جمعیت را زیر پوشش آبرسانی قراردهد. 

جمعی از شهروندان خرمشهری در اعتراض به شوری آب روز جمعه در میدان مطهری (ره) این شهر حاضر شده و خواستار شیرین شدن و بهبود کیفیت آب آشامیدنی این شهر شدند. 

بر این اساس برای برطرف کردن شوری آب شرب خرمشهر و آبادان، علاوه بر طرح احداث سد خاکی مارد، اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر و راه اندازی دستگاه آب شیرین کن در دست اجرا است. 

/ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار