اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
فرماندار رامهرمز گفت: عارضه مسمومیت تعدادی از روستاهای دهستان ابوالفارس رامهرمز در کنترل است و تعداد مراجعان کاهش قابل توجهی یافته است.
عبدالرضا احسانی نیا بیان کرد: امروز صبح 11 نفر از اهالی به دلیل مسمومیت به مرکز درمانی باوج رامهرمز مراجعه کردند که به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

به گفته وی از صبح روز شنبه هفته جاری تا روز دوشنبه 350 مورد مراجعه از سه روستای شهید رایگانی، ستلون و کبوتری دهستان ابوالفارس رامهرمز با علایم مسمومیت شامل اسهال خفیف و تب ثبت شد و از این حدود 75مورد مراجعه مجدد بوده که به دلیل بروز مجدد عوارض یا بهبود نیافتن کامل به مراکز درمانی مراجعه کردند.

در حالی که رییس مرکز بهداشت خوزستان عامل بروز این وضعیت را آلودگی آب عنوان می کند، مسوولان آب و فاضلاب روستایی خوزستان هرگونه آلودگی آب را رد می کنند.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با رد ورود آب بدون کلر به شبکه درپی قطعی چند ساعته آب این دهستان، افزود: پس از بروز این مشکل کارکنان آبفای روستایی و بهداشت شهرستان رامهرمز در محل حاضر شدند و شبکه توزیع، انتقال و مخازن مورد آزمایش قرار گرفت. 

علیداد کیانی ادامه داد: نتایج آزمایش ها نشان دهد که میزان کلر در آب شرب این منطقه هشت دهم ppm است که استاندارد است.

به گفته مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان بیشتر مراجعه کنندگان از روستای شهید رایگانی بودند و با توجه به وضعیت خاموشی در تاسیسات آب منطقه و تعویض الکتروپمپ، 20 ساعت وقفه در آبرسانی انجام شد و پس از وصل شدن نیز آب شبکه از نظر وضعیت کلر باقی مانده مطلوب نبود و برخی از اهالی روستاها از آب چشمه استفاده کردند.

فرهاد صفدری بیان کرد: با همراهی آب و فاضلاب روستایی شهرستان و انجام بازدید مشترک برای نظارت بر کلر باقی مانده، مشکل بهداشت آب این منطقه حل شد.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: تعدادی از افراد در دوره پنهان بیماری بودند و دیرتر علایم را نشان دادند.

براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395دهستان ابوالفارس از توابع رامهرمز2 هزار و 503 نفر جمعیت دارد.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار