شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
مجری طرح آب‌رسانی غدیر در منطقه جنوب:
مجری طرح آب‌رسانی غدیر در منطقه جنوب گفت: با به‌کارگیری 30 اکیپ شبانه‌روزی عملیاتی و بیش از 100 دستگاه ماشین‌آلات طرح در موعد مقرر که همان 15 تیرماه است وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.
رضا پرویزی دررابطه با شرایط انتقال آب به شهرهای جنوبی استان اظهار کرد: در وضعیت فعلی بخشی از نیاز آب شرب شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان از محل ایستگاه پمپاژ قیصریه در محدوده شهر هویزه به میانگین روزانه 230 هزار مترمکعب در شبانه‌روز صورت تأمین می‌شود.

وی گفت: با تکمیل عملیات اجرایی احداث خط انتقال آب 2 هزار میلی‌متری از طرح آب‌رسانی غدیر به طول 113 کیلومتر و تعبیه الکتروپمپ ششم در ایستگاه پمپاژ ام الدبس در حدود 90 هزار مترمکعب در شبانه‌روز طی روزهای آینده به ظرفیت آبرسانی به شهرهای آبادان و خرمشهر اضافه می‌شود.

مجری طرح آبرسانی غدیر در منطقه جنوب افزود: با توجه به اینکه این آب از بالادست رودخانه کرخه EC مطلوب و کدورت زیر 5 ارسال می‌شود و بخشی از مشکل آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر را حل می‌کند.

پرویزی بیان کرد: سازمان آب و برق خوزستان با حمایت و پشتیبانی استانداری خوزستان تمام ظرفیت‌های موجود را برای حل سریع مشکل به کار گرفته است.

وی عنوان کرد: به مردم شهرهای آبادان و خرمشهر این شهرها که در این چند روز گذشته با صبر و بردباری شرایط را تحمل کردند قول می‌دهیم که با اتمام عملیات اجرایی این خط طی چند روز آینده بخشی از مشکلات موجود شهرهای آن‌ها حل می‌شود.

پرویزی گفت: به‌منظور تکمیل خط 2 هزار میلی‌متری انتقال آب به شهرهای آبادان و خرمشهر از بالادست رودخانه کرخه مبلغ 531 میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی طرح آب‌رسانی غدیر هزینه شده است.

مجری طرح آب‌رسانی غدیر در منطقه جنوب با بیان اینکه در مسیر احداث این خط حدود ۸۰ مورد موانع اجرایی وجود داشت که عبور از آن‌ها حداقل بین ۸ تا ۱۰ ماه نیاز به زمان داشت، عنوان کرد: طی 2 ماه گذشته تاکنون با به‌کارگیری 30 اکیپ شبانه‌روزی عملیاتی، بیش از 100 دستگاه ماشین‌آلات و بالغ‌بر 500 نفر نیروهای عملیاتی، اجرایی متخصصی در حال حاضر این موانع به 3 مورد رسیده و طرح در موعد مقرر که همان 15 تیرماه است وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار