اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۸۹۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
مجری طرح آبرسانی غدیر در منطقه جنوب در گفتگو با شوشان:
پرویزی: سازمان آب و برق خوزستان با حمایت و پشتیبانی استانداری خوزستان تمام ظرفیتهای موجود را برای حل سریع مشکل بکار گرفته است.
رضا پرویزی مجری طرح آبرسانی غدیر در منطقه جنوب  در مصاحبه با خبرنگار شوشان در خصوص شرایط انتقال آب به شهرهای جنوبی استان گفت: در وضعیت فعلی بخشی از نیاز آب شرب شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان از محل ایستگاه پمپاژ قیصریه در محدوده شهر هویزه به میانگین روزانه 230 هزار مترمکعب در شبانه روز تامین میگردد.

پرویزی افزود: با تکمیل و اتمام عملیات اجرایی احداث خط انتقال آب 2000 میلیمتری ازطرح آبرسانی غدیر  بطول 113 کیلومترو تعبیه الکتروپمپ ششم در ایستگاه پمپاژ ام الدبس در حدود 90000 مترمکعب در شبانه روز طی روزهای آینده به ظرفیت آبرسانی به  شهرهای آبادان و خرمشهر اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آب از بالا دست رودخانه کرخه با ec مطلوب و کدورت زیر 5 ارسال خواهد شد بخشی از مشکل آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر را حل خواهد کرد.

پرویزی یادآور شد: سازمان آب و برق خوزستان با حمایت و پشتیبانی استانداری خوزستان تمام ظرفیتهای موجود را برای حل سریع مشکل بکار گرفته است و به مردم عزیز این شهرها که مصادیق صبر و تحمل و بردباری هستند قول میدهیم که با اتمام عملیات اجرایی این خط طی چند روز آینده بخشی از مشکلات موجود حل خواهد شد.
 
مجری طرح آبرسانی غدیر در منطقه جنوب تصریح کرد: برای تکمیل خط ۲۰۰۰ میلیمتری انتقال آب به آبادان و خرمشهر ازبالا دست رودخانه  کرخه، ۵۳۱ میلیارد تومان ازمحل اعتبارات عمرانی طرح آبرسانی غدیر هزینه شده است .

وی اضافه کرد: در مسیر احداث این خط حدود ۸۰ مورد موانع اجرایی وجود داشت که عبور از آنها حداقل بین ۸ تا ۱۰ ماه نیاز به زمان داشت ولی طی 2 ماه گذشته تا حال با بکارگیری 30 اکیپ شبانه روزی عملیاتی و بیش از 100 دستگاه ماشین آلات و بالغ بر 500 نفر نیروهای عملیاتی، اجرایی و تخصصی در حال حاضر این موانع به 3 مورد رسیده است و به فضل الهی طرح در موعد مقرر که همان 15 تیرماه است وارد مدار بهره برداری می گردد.

البته باید در نظر داشت ابگیری خط و رسیدن آب به مقصد نیز حدود 5 روز زمان میبرد.

پرویزی اشاره کرد: با دستور ویژه مدیر عامل اب وبرق خوزستان و استاندار خوزستان عملیات اجرایی آبرسانی به محدوده حفار شرقی در خرمشهر ، کشتکار در آبادان و شهر خنافره در محدوده شهرستان شادگان با تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتباروبه منظور حل مشکل آب شرب این مناطق آغاز گردیده است.

پرویزی در پایان از پیگیری های استاندار خوزستان و همراهی مستمر دستیار ویژه ایشان در امور عمرانی که نقشی محوری در به ثمر رسیدن این طرحها داشته اند تشکر نمود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار