شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
عضو شورای شهر اهواز مطرح کرد:
عضو شورای شهر اهواز با اشاره به تغییر واژه "عوارض" به "مالیات" در لایحه اخیر دولت با موضوع شهرداری‌ها گفت: با حذف عوارض شهرداری، یا باید شهرداری‌ها تعطیل شوند یا جبران این عوارض به مردم تحمیل شود.
محمدرضا ایزدی با اشاره به برگزاری سومین اجلاس هیات رئیسه شوراهای شهر کلانشهرهای کشوردر ارومیه اظهار کرد: در این اجلاس کمیسیون‌های تخصصی خوبی تشکیل و به مسائل و مشکلات شهرداری‌ها و شهرها پرداخته شد.

وی افزود: ریاست این اجلاس با آقای محسن هاشمی بود که ریاست مجمع مشورتی روسای شوراهای کلانشهرها را بر عهده دارد. همچنین مهندس الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در این اجلاس حضور داشت. در پایان این نشست دو روزه، بیانه‌ای خطاب به  آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با موضوع مواد لایحه مالیات بر ارزش افزوده مرتبط با درآمد پایدار شهرداری‌ها صادر شد.

ایزدی بیان کرد: متاسفانه اخیرا لایحه‌ای از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شده که در این لایحه واژه "عوارض" در ماده 9 حذف و به جای آن از واژه "مالیات" استفاده شده است.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: در ماده 33،32 و 34 این لایحه عبارت "عوارض آلایندگی‌های واحدهای تولیدی و صنعتی" به عبارت "مالیات سبز"، عبارت "عوارض شماره‌گذاری خودرو" به عبارت "مالیات شماره‌گذاری" و عبارت "عوارض سالیانه خودرو" به عبارت "مالیات سالیانه آلایندگی خودروها" تبدیل شده است.

وی گفت: با شرایطی که دولت در این لایحه آورده، عوارضی به شهرداری‌ها تخصیص داده می‌شد از این پس تحت عنوان مالیات به سوی دولت خواهد رفت و شهرداری‌ها از این عوارض محروم می‌شوند.

ایزدی بیان کرد: اگر این لایحه مصوب شود شرایطی بر شهرداری‌ها حاکم می‌شود که در پی آن اگر شهرداری‌ها تعطیل شوند بهتر است زیرا شهرداری برای ارائه خدمات به مردم و شهر و توسعه شهری نیاز به درآمدهای پایدار دارد .

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: عمده درآمدهای شهرداری از محل عوارض است و اگر این عوارض به نام مالیات تغییر واژه داده شوند و مبالغ آن به سوی دولت برود، شاید اگر شهرداری‌ها تعطیل شوند بهتر باشد یا اینکه باید جبران این مبالغ را با فشار بر مردم  تامین کنند.

وی عنوان کرد: ارائه خدمات شهری و توسعه شهری نیازمند درآمدهایی است که به صورت عوارض دست شهرداری را می‌گیرد و با این لایحه، یا باید شهرداری‌ها تعطیل شوند یا جبران تامین هزینه‌ها را به شهروندان تحمیل کنند و از آنجا که این مبالغ سالیانه افزایش خواهد داشت عواقب وخیمی را در آینده شاهد خواهیم بود.

ایزدی تصریح کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که به هیچ‌وجه این لایحه را مصوب نکنند. 

عضو شورای شهر اهواز گفت: باید از تصویب این لایحه در مجلس جلوگیری شود. امروزه با توجه به شرایط بد اقتصادی اگر این فشار بر دوش مردم گذاشته شود شرایط برای مردم سخت می‌شود و از سوی دیگر نیز اگر شهرداری‌ها نخواهند به مردم فشار بیاورند نه می‌توانند خدمات مطلوبی ارائه دهند و نه توسعه‌ای در شهرها داشته باشند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار