مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان در آخرین نشست مطبوعاتی خود در جمع اهالی رسانه به تشریح آخرین وضعیت و اقدامات این شرکت پرداخت. "> در جلسه خداحافظی مهندس پویا چه گذشت ؟
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۴

مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان در آخرین نشست مطبوعاتی خود در جمع اهالی رسانه به تشریح آخرین وضعیت و اقدامات این شرکت پرداخت.

شوشان / زیاغمی : مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان در آخرین نشست مطبوعاتی خود در جمع اهالی رسانه به تشریح آخرین وضعیت و اقدامات این شرکت پرداخت.

مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان از اخذ مجوز عرضه 900 میلیارد تومان اوراق مشارکت طی سه سال برای توسعه شبکه‌های فاضلاب استان خبر داد و گفت؛ اسفند ماه 90 نخستین مرحله و اردیبهشت ماه 91 نیز دومین مرحله فروش این این اوراق میباشد.

محسن پویا افزود: از مجموع 270 میلیارد تومان اوراق مشارکت فاضلاب استان در مرحله اول تنها 60میلیارد تومان از آنها به فروش رفته است و در حال حاضر 22 درصد از این اوراق واگذار شده اند.

وی ادامه داد: در حالی که از اواسط اسفند ماه نرخ سود اوراق مشارکت به 20 درصد افزایش یافت، اما همزمانی عرضه اوراق مشارکت با سال نو و عدم تمایل مردم به خرید اوراق مشارکت باعث شد تا مردم استقبال چشمگیری نداشته باشند.

مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان در تشریح عملکرد 5 ساله آبفا خوزستان گفت:تلاش شد تا خدمات خود را در 57 شهر استان که در تقسیمات جدید کشوری به تازگی شهر شدند با جمعیتی بالغ بر 2هزار 100 نفر توسعه دهیم.

وی افزود: تعداد مشترکان بخش آب 547 هزار مشترک و در بخش فاضلاب 187 هزار مشترک میباشد که این شرکت با داشتن رتبه چهارم در تولید آب سالانه 351 میلیون مترمکعب آب تولید می‌کند.

وی ادامه داد: طول شبکه‌های آبی 315 کیلومتر و طول خطوط انتقال یک هزار و 290 کیلومتر و نیز طول شبکه فاضلاب اجرا شده یک هزار و 717 کیلومتر میباشد.

پویا ضمن اشاره به اینکه استان خوزستان از نظر داشتن تصفیه خانه بالاترین رتبه درکشور را دارد گفت: تعداد کل تصفیه خانه های موجود در استان 23تصفیه خانه میباشد که از این تعداد 7 تصفیه خانه اخیرا سرویس دهی شده و مورد استفاده قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد:14 آزمایشگاه نیز آب در سطح استان نیزوجود دارد که سلامت آب رارصد میکنند.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان همچنین تصریح کرد: از سال 85 تا پایان سال گذشته 142 هزار انشعاب جدید واگذار شده که نسبت به 10 سال گذشته با افزایش توسعه شبکه آبی 55 درصد رشد تعدادی داشته است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 226 کیلومتر از شبکه‌های فرسوده آب اصلاح و بازسازی شده است، اذعان کرد: در سال 86 از شبکه‌های آب استان 65 درصد فرسوده بوده که در این مدت 38 درصد از آن بازسازی شده و این روند باید ادامه یابد، چرا که تراکم جمعیت در بعضی از نقاط افزایش یافته و شبکه فعلی پاسخگو نیست.

وی با اشاره به اینکه فرسوده ترین شبکه آب در مسجد سلیمان میباشد گفت: شهر مسجد سلیمان به دلیل وجود لوله های گاز و فلزی بودن شبکه فاضلاب بیشترین فرسودگی را داشته که حدود 450 کیلومتر از آن اصلاح شده و رکورد اصلاح شبکه را دارا میباشد.

محسن پویا همچنین خاطرنشان کرد: در مدت پنج سال گذشته 173 کیلومتر توسعه خطوط و 635 کیلومتر توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب و حدود 800 کیلومتر توسعه شبکه‌ها و خطوط فاضلاب اتفاق افتاده است.

پویا با شاره به اینکه شاخص بهره‌مندی شهروندان استان از شبکه فاضلاب 32 درصد است؛تصریح کرد: از مجموع جمعیت شهری (به جز اهواز)، 32 درصد مردم از شبکه فاضلاب استفاده می‌کنند.

وی افزایش اعتبارات را تا سقف 225میلیارد تومان را از عمده ترین اقدامات امسال دانست و گفت: از سال 74 تا سال 84 مجموع اعتبارات آبرسانی آبفای استان 41 میلیارد تومان بوده که در پنج سال گذشته به 225 میلیارد تومان افزایش یافته است. همچنین در بخش فاضلاب از 77 میلیارد تومان به 165 میلیارد تومان رسیده است. در بخش توسعه و اصلاح شبکه نیز از 10 میلیارد تومان به 143 میلیارد تومان ارتقا یافته است.

هیئت مدیره شرکت آبف ضمن اشاره پروژه های افتتاح شده افزود:128پروژه در بخش اصلاح شبکه ،94 پروژه در بخش آبرسانی و 86 پروژه در بخش فاضلاب در پنج سال گذشته افتتاح گردیده و طی سال‌های اخیر نیز 108 کیلومتر فاضلاب و 457 کیلومتر شبکه آب برای پروژه مسکن مهر اجرا شده که 34 هزار واحد را زیرپوشش قرار می‌دهد.

وی از جمله پروژه های بسیار مهم آبفا را طرح آبرسانی به شهرهای استان خوزستان عنوان کرد و گفت: کیفیت آب استان خوزستان نسبت به شهرهای دیگر بسیار پایین تر است این در حالی است که یک سوم کل آبهای کشور در استان خوزستان قرار دارند.و با افتتاح پروژه هایی چون طرح آبرسانی غدیر و کوثر و.. میتوان گامی موثر در این باره برداشت.

وی ادامه داد: طرح آبرسانی غدیر فاز نخست آن برای آبادان و خرمشهر عملیاتی شده و فاز دوم آن نیز شهرهای اهواز، دشت آزادگان، آبادان،‌خرمشهر و شادگان را پوشش می دهد، طرح آبرسانی از سد کوثر برای شهرهای ماهشهر، هندیجان، بندر امام، رامشیر و امیدیه در حال اجراست. همچنین طرح آبرسانی به شهرهای ایذه،‌ باغملک و رامهرمز و طرح آبرسانی به اندیمشک و دزفول نیز در حال پیگیری است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار