اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۱۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹
بهاره خنجری

کشور ما بعد از چین, ترکیه و امارات یکی از صادرکنندگان کالا به کشور عراق است بازاری که با کمی غفلت وسهل انگاری,آن را به رقبا خواهیم باخت.

این روزها مردم شهرم شاهد رفت وآمد و حضور همیشگی مردم عراق در فرودگاه, خیابان, تاکسی ها ومخصوصاً مراکز خرید هستند و بحث وجدلی که بین موافقان و مخالفان بر سرحضور وعدم حضورشان در جریان است. 

باکاهش ارزش پول ملی هرکشوری,شرایط برای دیگر کشورها مهیا میشود که اجناس آن کشور را باقیمت مناسب خریداری کنند ودر نتیجه صادرات آن کشور افزایش یافته و واردات به دلیل گرانی وصرف هزینه ی زیاد,کم میشود و مردم عراق هم از این موقعیت بهره ی کافی را برده وکالاهای ضروریشان را باقیمت مناسب خریداری میکنند.کمی واقع بین باشیم و بپذیریم که این یک معامله ی دوسر بُرد است.

حضور آنها به بازار کساد بسیاری از فروشنده ها,کسبه و رانندگان سواری رونق داده و اسکناس ها را به جیب آنها سرازیر میکند به نظر میرسد باید به این وضعیت روی خوش نشان بدهیم و از آن استفاده ی کافی ببریم. 

ژاپنی ها ضرب المثلی دارند که میگوید:مشتری خداست چون روزی ما را میدهد!و بااین برداشت حداکثر احترام را به مشتری میگذارند وچقدر برخورد این روزهای ما بااین جمله غریبانه ست.ما با این دلیل نه چندان قانع کننده که عراقی ها,هشت سال با ماجنگیدند آنهارا تحقیر کرده و آزارشان میدهیم.

با خودمان روراست باشیم آیا واقعا توجیه ما برای رفتارمان, هشت سال جنگ بین دوکشور است؟فرض کنیم درخیابان با توریستهای آمریکایی وانگلیسی برخورد کنیم هرگز برخوردی را که باعراقی ها داریم باآنها نخواهیم داشت درحالیکه بیشترین آسیب را از این دوکشور دیدیم. نگاه ما به مردم وکشور عراق, نگاهی از بالا و گاه تبعیض آمیز است.

بعضی از عراقی ها مشکل اخلاقی دارند؟اگر دختران ما پاک,متعهدو وفادار به خودشان باشند,با دیدن برق اسکناس های هیچ فرد فاسدی به خودشان خیانت نخواهند کرد. 

کاش به جای نقشه کشیدن وبرنامه ریزی برای اینکه چگونه با عراقیها رفتار کنیم تا مانع ورودشان شویم,همه دست به دست هم دهیم و از فرصت پیش رو برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنیم.

ما امتیازی داریم که ساکنین دیگر شهرها از آن بی بهره اند و آن زبان مشترک است,باید ازاین امتیاز استفاده کرده با عراقیها معاشرت کنیم, راهنماییشان کرده و کمک کنیم خریدشان را به خوبی انجام داده وسفر خوبی داشته باشند. 

اداره ی منطقه آزاد ودیگر ارگانهای مرتبط میتوانند با مدیریت مناسب و کنترل قیمتها و درنظرگرفتن بازار جداگانه برای مردم عراق,مانع از بالارفتن قیمت وکمبود اقلام خوراکی مردم شوند و باایجاد فضاهای تفریحی, آموزشی و بهداشتی مناسب,هم رضایت خاطر مردم شهر را فراهم نموده و هم, کاری کنند تا هزینه ای را که مردم عراق درشهرهای دیگر صرف تفریح و درمان میکنند,در آبادان و خرمشهر خرج شده و به بهتر شدن اوضاع معیشتی مردم شهر منجرشود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
کبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
comment
0
0
comment نویسنده محترم در این نوشتار به کلیه جوانب قضیه ورود عراقی ها مخصوصا مشکلات اخلاقی آنها که معضلی مهم است که باید کنترل شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار