اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
واعظ آشتیانی در گفت‌و‌گو با ایلنا:
یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: آقای قالیباف که مدعای مانیفست نواصولگراست در رسانه‌ها بند به بند آن مانیفست را توضیح دهد و در نشستی رسانه‌ای آن را مطرح کند چراکه کلی‌گویی نتیجه‌ای ندارد.
امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره وضعیت امروز اصولگرایان در صحنه سیاسی کشور گفت: به اعتقاد من هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان عملکرد قابل توجهی در چند سالی که با هم به رقابت پرداخته بودند، نداشتند. زمانی ما در عرصه سیاسی و احزاب می‌توانیم قوی وارد شویم که مدیران کارآمد در اجرا داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اینکه بخواهند با کشمکش‌های سیاسی در رسانه‌ها و فضای مجازی به نقطه نظر خاصی برسند و در عین حال کارگزار نداشته باشند، بی‌اثر خواهد بود. مردم امروز متوجه شدند در انتخاب مدیران آنچه به عنوان شایسته‌سالاری مطرح بوده اتفاق نمی‌افتد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه کسانی که مسئولیت می‌گیرند به شایسته سالاری توجهی ندارند، گفت: آنها بیشتر به دنبال باندها و گروه‌های خود هستند که این نگاه باعث می‌شود در اذهان عمومی فکر کنند در کشور قحط‌الرجال وجود دارد در صورتی که در واقعیت اینطور نیست.

این عضو جبهه یاران انقلاب خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که مردم آن نگاه گذشته را به اصلاح‌طلبان و اصولگرایان ندارند و دلیل آن این است که مدیران اجرایی و تولید فکر از این دو گروه بروز نمی‌کند. همواره شاهد آن هستیم که حرف‌های تکراری گفته می‌شود و به همین دلیل پشتوانه خود را از دست داده‌اند و مردم یاد ندارند که این دو گروه عمده سیاسی بتوانند کاری انجام دهند و به همین دلیل ممکن است مردم به سوی افراد دیگری سوق پیدا کنند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس در سال آینده عنوان کرد: در این دوره از انتخابات مردم سراغ لیست نخواهند رفت. در گذشته مردم به صورت لیستی رای می دادند که عوارضی برای کشور و سرنوشت مردم در پی داشت. گروه‌های سیاسی هم‌اکنون باید به سمت تولید فکر و محتوا بروند.

واعظ آشتیانی در پاسخ به این سوال که «گروه‌های سیاسی اصولگرا در انتخابات مجلس برای سال آینده چه رویکردی را اتخاذ خواهند کرد؟»، گفت: تلاششان بر این است که متحد شوند، اما بعید می‌دانم که به این مهم دست پیدا کنند. همانطور که اصلاح‌طلبان هم به آن نرسیدند. تجربه نشان داده که تعدد لیست ایجاد خواهد شد.

وی افزود: افرادی که تفکرشان مربوط به دهه‌های گذشته است، قطعا در لیست قرار می‌گیرند. کسانی که کارآمدی سیاسی خود را از دست داده‌اند اگر بنا باشد با این فرمول‌ها ادامه دهند، موفق نخواهند شد بلکه باید به دنبال نیروهای خلاق و جدید باشند و یک عده که نامشان بر سر زبان‌ها قرار دارد اگر بخواهند وارد عرصه انتخابات شوند راه به جایی نخواهند برد.

این فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به معرفی مانیفست نواصولگرایی از سوی محمدباقر قالیباف گفت: بیان این مانیفست اشکالی ندارد. باید به فکر و اندیشه دیگران در چهارچوب نظام اسلامی ایران احترام گذاشت و تحمل شنیدن کلام دیگران را داشت.

وی ادامه داد: اینکه ما دو برگه بنویسم و بگوییم این مانیفست است، درست نیست. مانیفست هر بند به بندش باید تفسیر داشته باشد. اینکه ما بخواهیم به اصولگرایی یک «نو» اضافه کنیم و محتوای عملیاتی آن را تعریف نکنیم و از هدف صحبت به میان نیاوریم، امکان‌پذیر نخواهد بود. نباید با کلمات بازی کنیم بلکه مهم نوع نگاه است. تفکر باید نوآور و عملیاتی باشد.

این عضو جبهه یاران انقلاب تاکید کرد: آقای قالیباف که مدعای مانیفست نواصولگراست، چقدر خوب است که در رسانه‌ها بند به بند آن مانیفست را توضیح دهد و در نشستی رسانه‌ای آن را مطرح کند؛ چراکه کلی‌گویی نتیجه‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان تعریف خاصی نسبت به ارزش‌های نظام و انقلاب دارند، گفت: نواصولگرایی هم باید بیان کند که در حمایت از چه موضوعی است و اینکه موج سوم یا چهارمی، ایجاد شود اشکالی ندارد، اگر بتواند فضای جامعه را رصد کند، می‌تواند موثر واقع شود. زمان آقای روحانی هم موج جدیدی درست شد و او چیزی را به عنوان اعتدال مطرح کرد، در حالی که اعتدال تئوری نداشت و چون تعریف ندارد، ما شاهد عنصرهای بی‌خاصیت که با هر جریان بادی خود را تنظیم می‌کنند، هستیم. موج جدید باید پشتوانه فکری داشته باشد و افراد فکور و تئوریسین‌ها پشت آن باشند.

واعظی آشتیانی در پاسخ به این سوال که «ابراهیم رئیسی در انتخابات سال آینده چه نقشی را می‌تواند در بین اصولگرایان ایفا کند؟» گفت: من فکر می‌کنم همه اصولگرایان پشت رئیسی نخواهند بود و فرض بر اینکه او محور باشد، همه اصولگرایان از او حمایت نخواهند کرد. سالیان گذشته هم اصولگرایان نتوانستند دور هم جمع شوند و با توجه به نوع نگاه خود نسبت به یکدیگر زاویه داشتند و لیست‌های متفاوتی را ارائه دادند.

وی با بیان اینکه اصولگرایی خانواده بزرگی است، گفت: اصولگرایان اگر بتوانند این خانواده بزرگ را در کنار هم جمع کنند، می‌توانند برخی از کرسی‌های مجلس را از آن خود کنند. با این همه تصور من این است که مردم اقبالشان نسبت به انتخاب افراد در انتخابات بعدی مقداری دخیل‌تر خواهد بود.

این فعال سیاسی اصولگرا در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: عمدتا اصولگراها با احمدی‌نژاد رابطه تنگاتنگی ندارند و شاید تنها تعدادی از افراد باشند که با آقای احمدی‌نژاد در ارتباط باشند. فکر نمی‌کنم احمدی‌نژاد تیمی را داشته باشد که بخواهد در انتخابات مجلس برای سال آینده ورود کند، هرچند که هر چیزی قابل پیش‌بینی نیست اما به نظر می‌رسد که او بخواهد از تعدادی از افراد پس از تایید صلاحیتشان حمایت کند.

این عضو جبهه یاران انقلاب در پاسخ به سوالی مبنی بر رویکرد این جبهه نسبت به انتخابات و دیگر جریان‌های سیاسی اصولگرا تاکید کرد: جبهه یاران هم با نگاه خاصی فعالیت خود را ادامه می‌دهد و مسائل استانی و انتخاباتی خود را پیگیری می‌کند و احتمال اینکه در ائتلاف اصولگرایان حضور داشته باشد وجود دارد اما به نظر من با جمنا ائتلافی نخواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار