اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
خوزستان زرخیز در آستانه ورشکستگی;
صادق سلامت دوم / مدیرمسئول روزنامه جهان اخبار

خوزستان از دیرباز به عنوان استان زرخیز معروف بوده است. این کلمه بیانگر وجود صنایع گوناگون، کشاورزی پررونق، وجود منابع عظیم نفت- گاز و پتروشیمی، منابع آب، آبزی‌پروری، معادن، صنایع دستی، میراث فرهنگی، نیروی انسانی خلاق، مرزهای زمینی، هوایی، دریایی، جایگاه ویژه استراتژیک و... است که آن را از سایر استانها متمایز کرده و برتری ویژه‌ای داده است.

متاسفانه در دو دهه اخیر شاهد بی‌توجهی دولت‌ها به این استان خاص بوده و هستیم. غارت و تاراج منابع آبی، بی‌توجهی به پیدایش ریزگرد، بی‌توجهی به اختلاس و سوءاستفاده برخی مدیران و مسئولان، غارت منابع مالی، عدم پرداخت مبلغ اختصاص یافته به استان از صادرات نفت و گاز، بکارگیری مدیران ضعیف، ناتوان و سوءاستفاده‌چی، بوجود آمدن فقر مفرط! و... تنها گوشه‌ای از مشکلات و معضلات این استان مظلوم می‌باشد.

گرچه استفاده از واژه عمد برای نابودی استان خوزستان به نظر کلمه شایسته‌ای نیست، لیکن با این مشکلاتی که برای خوزستان بوجود آورده‌اند، منتظر نابودی خوزستان به صورت غیرعمد! هستیم.

خوزستان با دارا بودن بزرگترین سرمایه غیرقابل انکار خود که هرکشوری به آن افتخار می‌کند و به آن نیاز وافر و مبرم دارد، از غول نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و... سبقت گرفته و در پیشانی افتخارات خود دارد. این سرمایه بی‌بدیل، وجود مردمانی جان برکف، متدین، ولایتمدار و شجاع است. شجاعت مثال‌زدنی شیرمردان خوزستانی در هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل البیت علیهم‌السلام در عراق و سوریه سرمایه‌ای بسیار گرانبهاست.

استان خوزستان غریبه نیست! پاره‌تن و جزئی از سرزمین پرافتخار ایران اسلامی است، نباید بگذاریم دانسته یا ندانسته این سرزمین مقدس را به نابودی بکشانند. تضعیف خوزستان، در اصل تضعیف حاکمیت کشور است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار