اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
استاندار عنوان کرد:
استاندار خوزستان با اشاره به سهم 450 میلیاردی استان از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایر کشور، گفت: این مساله یک فرصت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق عشایری خوزستان است و باید از آن به خوبی بهره برد.
غلامرضا شریعتی در سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر خوزستان که امروز 18 اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم نگاهی به اقتصاد و تولید داشته باشیم، می‌توانیم از تعاونی‌ها به عنوان یک رکن در این زمینه‌ها نام ببریم. تعاون در بخش توسعه و حضور مردم در بحث اشتغال نقش بسیار موثری را ایفا می‌کند و در این راستا می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی افزود: حضور مردم در صحنه اجتماعی می‌تواند به سبکبار شدن دولت کمک و از سنگین شدن هزینه‌ها جلوگیری کند و در این زمینه به دولت در بحث صرفه‌جویی هزینه‌ها کمک شایانی کند. مردم می‌توانند با حضور خود در بخش‌های مختلف از جمله تعاونی‌ها به عنوان حلقه اتصال میان سازمان‌ها و ادارات عمل کنند. 

استاندار خوزستان با اشاره به این‌که تعاونی‌ها باعث می‌شوند از بخشی‌نگری و ایجاد خلاء میان مردم و دولت جلوگیری شود، تصریح کرد: موفقیت تعاونی‌ها در گرو سیاستگذاری صحیح مسوولان و واگذاری برنامه‌ریزی‌ها به مردم و تعاونی‌ها است. روحیه جمعی و ایجاد شبکه‌های ارتباطی مطلوب از خصوصیات مردم و تعاونی‌ها است و باید به این مسایل نگاه جدی داشت.

شریعتی با بیان این‌که خوزستان دارای پتانسیل‌های بسیار مطلوبی در بخش تعاونی‌ها است، ادامه داد: این‌که خوزستان در دو سال متوالی دارای چهار تعاونی برتر ملی است نشان از توان و ظرفیت بسیار خوب استان در بحث تعاونی‌ها است. 

وی با اشاره به نقش تعاون در توسعه اقتصادی و اثرگذاری آن بر رشد اقتصاد، گفت: سیاست توسعه قبل از هر چیزی تمرکز بر افزایش تولید داخلی و ملی است. در این زمینه هرگونه اقدامی در این راستا باید برای رسیدن به چنین اهدافی باشد تا شاهد رشد جامعه در مسایل اقتصادی و همچنین افزایش تولید ملی در کشور باشیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: تعاونی‌های تولیدی می‌توانند با تجمیع اندک سرمایه اعضا، اعتبار مالی را در خدمت تولید ملی بیاورند و به افزایش تولید کمک کنند. نقش تعاونی‌ها در حوزه توسعه اقتصادی، بازاریابی و فروش بر کسی پوشیده نیست و باید به این مسایل توجه جدی شود.

شریعتی با اشاره به این‌که دولت امسال یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال در مناطق روستایی و عشایری کشور اختصاص داده است، گفت: سهم استان خوزستان از این عدد حدود 450 میلیارد تومان است که به بانک‌ها ابلاغ شده و فرصت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق عشایری است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار