اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
امام جمعه خرمشهر:
امام جمعه خرمشهر خواستار اختصاص ارز مسافری به زائران اربعین حسینی از سوی دولت شد.
حجت الاسلام سید نبی موسوی ظهر امروز در همایش بزرگ موکب داران اربعین حسینی در محور شلمچه در محل سرسرای اجتماعات فرهنگسرای خلیج فارس خرمشهر با اشاره به دغدغه مندی برخی از مردم به لحاظ شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور، گفت: اگر چه امسال به دلیل گران شدن ارز و شرایط بد اقتصادی حاکم در کشور دغدغه حضور پرشور زائران در اربعین وجود دارد اما مسیر دل ها به دست ما نیست؛ این خداوند است که با اراده خود دل ها را متوجه آن سرزمین مقدس می کند و اربعین هر سال پرشورتر از قبل برگزار می شود؛ بی شک امسال نیز پرشورتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید بکوشیم تا زمینه برای خدمات بیشتر به زائران اباعبدالله (ع) را مهیا کنیم، بر لزوم تلاش دولت برای حذف ویزای اربعین از سوی دولت عراق تأکید کرد و افزود: مردم بارها در مواجه با ما و مسئولان می گویند ویزای اربعین را بردارید اما آنها باید بدانند که این ویزا مربوط به عراق بوده و برداشته شدن آن در حیطه تصمیم گیری مسئولان این کشور است اما از دولت ایران می خواهیم تا با تعامل و رایزنی از طریق دولت عراق هزینه های اربعین را کاهش داده تا زائران ایرانی هم بتوانند همچون عراقی ها با آسودگی و طیب خاطر به زیارت بروند و دغدغه ای از بابت هزینه ها نداشته باشد.

امام جمعه خرمشهر تصریح کرد: امسال در مراسم حج مردمی از اهل سنت با تاسی از منش شیعیان برای جابجایی رایگان زائران اقدام کردند و این فرهنگ خاص ماها است که به آنها نیز منتقل شده است.

حجت الاسلام موسوی گفت: بخشی از افراد برای مسافرت های غیر ضروری خود از ارز مسافری استفاده می کنند و ما از دولت می خواهیم که برای زائران اربعین نیز ارز مسافری در نظر بگیرد؛ در این باره باید صدای واحدی متشکل از فرماندار، امام جمعه، استاندار خوزستان و مدیرعامل منطقه آزاد اروند شکل گیرد تا حرف ها به عنوان یک مطالبه به حق بهتر به گوش دولت برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه چرا هلال احمر از زائر ابا عبدالله پول دریافت می کند، افزود: در ایامی که همگان به خصوص آبادانی ها و خرمشهری ها تلاش می کنند تا خدمات رایگانی را  در اختیار زائران قرار دهند چرا هلال احمر بابت خدمات خود از زائران پول می گیرد.

حجت‌الاسلام موسوی خواستار کمک سازمان منطقه آزاد اروند به تقبل بخشی از هزینه ها برای کمک به زائران آبادانی و خرمشهری شد و خطاب به مسئولان انتظامی اظهار کرد: موکب دارانی که از جان و دل برای خدمات رسانی به زائران می کوشند چرا برای رسیدن به موکب خود باید سختی های زیادی را تحمل کنند؟ این مسائل بین نیروی انتظامی منطقه حل شده و با آنان همکاری لازم را به انجام می رسانند اما آن دسته از نیروهایی که به عنوان معین به منطقه می آیند دیگر آن همکاری لازم را با موکب داران به رغم داشتن کارت تردد ندارند و این روند، کار را برای موکب داران سخت می کند. برقراری نظم و امنیت مهم است اما اگر این سختی گیرها بخواهد به این شکل تداوم یابد موکب دار از ارائه خدماتش به زائران باز می ماند، نباید این اتفاق هر ساله تکرار شود؛ گاهی عملکرد یک نفر کارکرد مابقی را نیز به زیر سوال می برد و این ظلم در حق  خادمان مواکب است.

امام جمعه خرمشهر یادآور شد: نباید تمام توجه ها تنها به محدوده شلمچه باشد بلکه باید تمامی مواکبی که از ورودی آبادان و خرمشهر به ارائه خدمات می پردازند مورد حمایت قرار گیرند. زائرانی که از سراسر ایران با پای پیاده می آیند نیاز است تا در طول مسیر به آنان خدمات رسانی شود.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: نگاهمان باید به اربعین رو به جلو باشد تا با ایجاد امکانات و زیرساخت های قابل قبول که هر ساله نیز بهبود و افزایش پیدا می کنند بتوانیم به زائران حسینی خدمات بدهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از مردم آبادان و خرمشهر منتقد کارکرد  سازمان منطقه آزاد اروند هستند، گفت: در اصلِ ورودی عراقی ها به منطقه حرفی نیست؛ انتقاد مردم به نبود زیرساخت هایی است که باید توسط مسئولان امر آماده شود تا آنان بتوانند از قِبل این مسئله شاهد رونق شهرهایشان باشند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: تجار، بازرگانان و مغازه داران باید با برنامه ریزی و سیاست گذاری درست نسبت به تامین نیاز بازار داخلی و پاسخگویی به تقاضای عراقی ها برای تهیه و تامین اجناس مورد درخواست از بازار سایر شهرهای کشور اقدام کنند تا نبض بازارهای آبادان و خرمشهر از کار نیفتد؛ ما ذخایر زیادی در کشور داریم که می توانیم از آن ها بهره ببریم.

وی با اشاره به هزینه کرد بسیار برای خروج آبادان و خرمشهر از وضعیت راکد و مخروبه فعلی  اظهار کرد: بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر در شهرهای آبادان و خرمشهر زندگی می کنند که با همکاری، همدلی و همیاری آنان می توان مشکلات را حل کرد و برای بهبود اشتغال منطقه کوشید.

امام جمعه خرمشهر تصریح کرد: متاسفانه وقتی از مسئولی انتقاد می شود به او بر می خورد و این در حالی است که همه ما به دنبال رونق منطقه هستیم؛ باید در راستای توسعه صنعت توریست تلاش های بیشتری انجام شود تا علاوه بر عراقی ها، میزبان سایر اتباع خارجی نیز باشیم، این کار بسیار خوبی است که نیاز به توجه خاص دارد.

مهر/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار