اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲
مدیرکل امنیتی، انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان:
رضا نجاتی گفت: برنامه ای برای محدودیت ورود گردشگران و اتباع عراقی به کشور از طریق مرزهای زمینی و دریایی خوزستان وجود ندارد.
رضا نجاتی با اشاره به افزایش ورود اتباع و گردشگران عراقی به کشور در ماه های اخیر از طریق مرزهای چذابه ، شلمچه و مرز دریایی خرمشهر و روابط برادرانه مردم 2 کشور ایران و عراق افزود:بر اساس اعلام وزارت کشور با توجه به موقعیت حساس کشور ، صادرات و خروج کالاهای اساسی از همه گمرک ها و بازارچه های مرزی ممنوع است ولی هیچگونه محدودیتی در ورود گردشگران و اتباع عراقی و غیرعراقی به ایران نیست.

وی با اشاره به اینکه ورود گردشگران عراقی از مرز بین المللی شلمچه بر اساس قانون اداره مناطق آزاد کشور ، از آذر 1396بدون ویزا انجام می شود گفت: غیر از مرز شلمچه ، فرآیند ورود گردشگران خارجی به خوزستان بر اساس تشریفات قانونی از جمله داشتن ویزا انجام می شود.

مدیرکل امنیتی ، انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه صنعت گردشگری خوزستان و کشور با ورود انبوه گردشگران عراقی جان تازه ای گرفته است افزود: ورود گردشگر خارجی به استان ، نه یک تهدید بلکه فرصتی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه است و این می تواند روابط برادرانه 2 کشور را هرچه بیشتر عمیق تر و نزدیک تر کند.

* زائران اربعین حسینی ویزا تهیه کنند

دبیر ستاد اربعین خوزستان در ادامه با اشاره به در پیش بودن کنگره اربعین حسینی ، بیان کرد: زائران اربعین از هم اکنون برای تهیه ویزا اقدام کنند و این کار را به روزهای منتهی به روز اربعین موکول نکنند.

نجاتی با بیان اینکه صدور ویزای الکترونیکی برای زائران اربعین حسینی هنوز قطعی نشده افزود:کنسولگری عراق در اهواز آمادگی کامل برای صدور یک روزه ویزا به صورت انفرادی و گروهی دارد.

سفیر عراق در تهران پارسال در جریان اربعین حسینی و در سفر به اهواز قول داده بود از سال آینده برای رفاه حال زائران ایرانی، کاهش معطلی آنان و جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد سودجو در صدور ویزای تقلبی ، برنامه ویزای الکترونیک را اجرایی خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه امسال تسهیلات و امکانات بیشتری برای سرعت بخشیدن به فرآیند صدور ویزا برای زائران اربعین در نظر گرفته شده افزود:امسال نیز در هیچ شرایطی ویزا در گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه صادر نخواهد شد.

نجاتی، به بهای صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: طرف عراقی نرخ 41دلار را برای صدور هر ویزا اعلام کرده است.

* افزایش 45درصدی زائران اربعین حسینی

دبیر ستاد اربعین خوزستان پیش بینی کرد امسال شمار زائران اربعین حسینی که از مرزهای زمینی شلمچه ، چذابه و مرز دریایی خرمشهر راهی عتبات عالیات شوند حدود 45درصد افزایش یابد.

نجاتی با اشاره به اشتیاق روز افزون زائران ایرانی برای پیوستن به کنگره عظیم اربعین در کربلای معلی افزود: هر سال تسهیلات و امکانات بیشتری توسط کمیته های زیرساخت و اسکان در گذرگاه های مرزی خوزستان ایجاد می شود ضمن آنکه مواکب مردمی نیز امکانات بیشتری را برای رفاه زائران اربعین به مرزهای خروجی استان گسیل خواهند کرد.

گفتنی است پارسال 380هزار زائر از مرز چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و 650 هزار زائر از گذرگاه مرزی شلمچه برای شرکت در کنگره عظمی اربعین راهی کربلای معلی شدند.

پارسال مرزهای زمینی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر در استان خوزستان و گذرگاه مرزی مهران در استان ایلام سه مرز رسمی و بین المللی برای تردد زائران اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان های اربعین حسینی از اوایل ماه صفر شروع و تا یک روز مانده به روز اربعین ادامه می یابد.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار