اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۱
محمدسعید بهوندی

حسین بن علی سیدالشهداء والصدیقین علیه السلام تبلور یک مثلث یکتا و زیباست دارای این اضلاع؛" آگاهی، تعهد، آزادگی"! و هر کدام از این اضلاع لبریز از راز و رمز و معرفت الهی از سوی هر فرد، دسته و صنف و با هر بهانه، هدف و نیّت، عامدانه و یا ناشیانه نادیده و به فراموشی سپرده شود، بلاشک به "معرفتِ حقیقیِ حسینی" جفایی بس بزرگ روا داشته است.

آگاهی؛ بستر و اساس حرکت اوست. تعهد؛ انرژی تمام نشدنیِ نیرویِ محرکش و آزادگی؛ شجاعتِ معامله نکردن و بر سر پیمان الهی خویش ایستادن است.

عزاداری و گریه البته به شیوه ای محترمانه و مودبانه بر مصائب هول انگیز و بی نظیر حسین بن علی علیه السلام و خاندان و یاران باوفایش، که مطمئناً یکی از بزرگترین تراژدی های هولناک تاریخ بشریت است، چنانچه به نیّت تنها واکنش لازم و کافی به حاصل و نتیجه ی قیام و نهضت الهی او انجام شود، هیچ خیانتی در حق او بالاتر از آن نخواهد بود.

زیرا او به شهادت رسید، راسش چونان زیباترین بیرق عالم بر سر نیزه آیات عشق و رضا تلاوت نمود، بهترین و مخلص ترین مومنان راستین در رکابش در خونشان غلطیدند و بهترین و مظلومترین عزیزانش به اسارت درآمدند، تا اینکه انسان های پس از او نیک بدانند که زندگی و حیات حقیقی تنها در نفس کشیدن و خوردن و خوابیدن و تکیه بر کرسی عمارت زدن و پیروزی نیز تنها در به خاک و خون کشیدن و حلقوم ها بریدن و کام ها را تشنه نگهداشتن نیست.

گاهی زنده ای برای همیشه ی تاریخ و الگو و عزیز و سربلند، در حالیکه هیچ رگی از رگهای گردن تو از تیغ تیز و گرم ستمگران در امان نمانده است و پیروز ابدی تاریخ هستی، در حالیکه هلهله ی مستانه ی قاتلان زبون و پلشت بر اجساد تو و یارانت گوش فلک را کر نموده است.

پس مسلمان و غیرمسلمان هر دو بدانند که؛ حسین بن علی علیه السلام چنین حیات و ظفری منحصر بفرد دارد و به فوزی عظیم دست یافته است!.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار