اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
مدیرعامل جمعیت هلال احمر:
علی خدادادی گفت: به دلیل عدم توسعه‌یافتگی و عدم برنامه‌ریزی مناسب با بحران حاشیه‌نشینی در خوزستان مواجه شده‌ایم.
علی خدادادی در جلسه هماهنگی تشکیل مجمع خیرین استان خوزستان که امروز (26‌شهریورماه) برگزار شد، ضمن گرامیداشت و تسلیت فرارسیدن ماه محرم و شهادت امام حسین(ع)، اظهار کرد: خلأهای زیادی در جامعه وجود دارد و ما با عدالت اجتماعی مد نظر نظام اسلامی فاصله بسیار زیادی داریم و فاصله طبقاتی موجب شده تا مردم آسیب ببینند. 

وی افزود: در خوزستان که دومین استان حاشیه‌نشین کشور است به دلیل عدم توسعه‌یافتگی و عدم برنامه‌ریزی مناسب با بحران حاشیه‌نشینی مواجه شده‌ایم که جنگ تحمیلی می‌تواند یکی از عوامل آن باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: در مرکز استان خوزستان بیشترین تعداد جمعیت حاشیه‌نشین را داریم و همه این عوامل زمینه‌ساز بروز آسیب‌های اجتماعی و نابهنجاری‌ها است و دشمن می‌تواند از آنها سوءاستفاده کند.

خدادادی ادامه داد: در این راستا ما وظیفه‌ای داریم که توجه ویژه به اقشار آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین از اهم این وظایف محسوب می‌شود و در همین راستا خدمت به این قشر محروم، در کانون توجه جمعیت هلال احمر استان قرار گرفته است.

وی با بیان این که نقاطی از استان خوزستان دارای محرومیت مفرط هستند، گفت: ما به دنبال توانمندسازی آنها از طریق همکاری با نهادهای مختلف هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه از طریق تخصیص سرانه اعتبارات کشور، مشکلات مناطق محروم و حاشیه‌نشین اهواز و استان مرتفع می‌شود، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق حاشیه و حاشیه‌نشینان گام بزرگی بود که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز تحقق یافت. 

خدادادی با اشاره به تشکیل مجمع خیرین و با بیان این که حرکت می‌تواند زمینه‌ساز یک حرکت مردمی و بشردوستانه شود، عنوان کرد: یکی از راه‌هایی که در مکتب ما بر آن تأکید شده و از اصول اساسی نهضت صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر است عمل به عنوان حلقه وصل نیازمندان و توانمندان است.

وی بیان کرد: ما باید بتوانیم این نقش را به خوبی ایفا کنیم و زمینه‌ساز انتقال توان توانمندان به نیازمندان باشیم تا عدالت نسبی در جامعه ایجاد شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: ما باید یک مجموعه هماهنگ‌کننده برای انجام امور خیریه داشته باشیم تا از موازی‌کاری و پراکنده کاری پرهیز شود.

خدادادی گفت: اگر هماهنگی نباشد به نتیجه مطلوب نمی رسیم و پس از تشکیل مجمع خیرین اولین کار هماهنگی فرابخشی میان مجموعه‌های مختلف است. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار