شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
دبیر اجرایی سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین با بیان این که ۸۰ اثر از سراسر کشور و تعدادی از کشور‌های خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شده است گفت: آثار رسیده در هفته جاری بررسی می‌شوند.
آرش ساربان اظهار کرد: پیرو اعلام فراخوان این همایش تئاتر ۸۰ اثر از سراسر کشور و تعدادی از کشورهای خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شده است. 

وی با بیان این که آثار رسیده در هفته جاری بررسی می‌شوند اضافه کرد: آثار برگزیده در ایام پیاده‌روی اربعین در سه مرز شلمچه، چذابه و مهران و همچنین کشور عراق اجرا می‌شوند. 

ساربان بیان کرد: اجراها در مرزهای ایران طی سه روز از ۲۸ تا ۳۰ مهر ماه و در کشور عراق به مدت شش روز از یکم تا ششم آبان ‌ماه خواهد بود. ۱۵۰ هنرمند در راستای اجرای همایش بین‌المللی تئاتر اربعین به کشور عراق اعزام می‌شوند و ۷۰ هنرمند در مرزهای کشورمان اجرای تئاتر خواهند داشت. 

دبیر اجرایی سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین خاطرنشان کرد: در میان آثار رسیده ۲ اثر به زبان انگلیسی، اثری از کشور پاکستان به زبان اردو و اثری از کشور آذربایجان به زبان ترکی است. 

او افزود: خوشبختانه با هماهنگی‌های به عمل آمده با ستاد حج و زیارت یک موکب ویژه اجرای آثار غیرفارسی معرفی شد. موکب بین‌الملل در مسیر پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا ویژه آثار غیرفارسی خواهد بود که هم‌وطنان ما می‌توانند همه روزه در ایام اربعین آثار تئاتر اربعین را با زبان‌های متفاوت ببینند. 

وی یادآوری کرد: مکان‌های اجرای این نمایش‌ها اعلام رسمی می‌شود. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار