شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان:
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه ثبت‌نام دوره‌های سوادآموزی از تیرماه آغاز می‌شود و تا آذرماه ادامه دارد، گفت: در سال 97 به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که 35 هزار 678 نفر در استان را تحت پوشش آموزش‌های سوادآموزی قرار دهیم.
موسی شیخی درخصوص برنامه‌ریزی‌های سازمان سوادآموزی در سال 97 در استان، اظهار کرد: ثبت‌نام دوره‌های سوادآموزی از تیرماه آغاز می شود و تا آذرماه ادامه دارد. در سال 97 به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که 35 هزار 678 نفر در استان را تحت پوشش آموزش‌های سوادآموزی قرار دهیم. 

وی افزود: امسال همچنین با همکاری ستاد اقامه نماز و به منظور اجرای طرح آموزش عملی نماز برای برای دو هزار و 828 نفر از مربیان و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، کارگاه‌های آموزشی و توجیهی برگزار شده است تا تعداد 18 هزار سوادآموز ما از این طرح بهره‌مند شوند. هدف ما از اجرای این طرح ترویج معارف نماز و فرهنگ درست‌خوانی نماز در بین سوادآموزان است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان گفت: اجرای طرح توانمندسازی زنان و دختران روستایی برای سوادآموزان با هدف آموزش مهارت‌های سواد پایه و ارتقا سطح آگاهی‌های مخاطبین با تلفیق سواد و مهارت‌های اساسی زندگی و حقوق شهروندی و اجرای طرح آموزش ICDL در شهرستان‌های دزفول، اهواز، بهبهان، ایذه و شوش جهت آموزش سوادآموزان دوره انتقال با همکاری بنیاد ICDL از دیگر برنامه‌های ما در سال 97 هستند.

شیخی افزود: همچنین همکاری با کمیسریای عالی پناهندگان جهت تحت پوشش قرار دادن 220 نفر از اتباع عراقی و افغانی در دروه‌های سوادآموزی، عقد تفاهم‌نامه همکاری با بهزیستی استان جهت اجرای طرح پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین در شهرهای مرزی (آبادان، خرمشهر، اروند، سوسنگرد، شاوور، هویزه و شوش)، برنامه‌ریزی جهت اجرای طرح خواندن یا خانواده برای سوادآموزان، برنامه‌ریزی جهت اجرای طرح حلقه‌های کتاب و کتاب خوانی و ارسال محتوای آموزشی از طریق ادارات پست از دیگر برنامه‌های ما برای سال 97 هستند.

وی گفت: در سال جدید به دنبال تشکیل مراکز یادگیری محلی در استان هستیم. در این مراکز علاوه بر آموزش سواد به سوادآموزان، حقوق شهروندی نیز به این افراد آموزش داده می‌شود. برگزاری جلسات گروه بهبود کیفیت جهت کیفیت بخشی و نظارت بیشتر بر فعالیت‌های سوادآموزان نیز در دستور کار ما قرار دارد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار