اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
مدیر اتاق تعاون نمایندگی شهرستان آبادان ؛
مدیر اتاق تعاون نمایندگی شهرستان آبادان ؛طبق بخشنامه قوه قضاییه مرکز داوری اتاق تعاون مرج رسیدگی به کلیه دعاوی حقوقی و شکایات در حوزه تعاونی ها است.
شوشان آبادان ؛ بهنام رستگاری مهر امروز پنجشنبه (۱۲مهر ماه) در گفت و گو با خبرنگار شوشان از آبادان ضمن تبریک بمناسبت هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع امنیت ، اظهارکرد : اتاق تعاون طبق ماده ۴۴ اصل قانون اساسی بر کلیه فعالیت ها و عوامل تعاونی ها اعم از آمار ثبتی ، کمیسیون صلاحیت هیئت مدیره ، تسهیلات بانکی که با هماهنگی ادارات صنعت و معدن و جهاد کشاورزی است و ترویج آموزش تعاونی ها فعالیت می کند.

وی افزود :طبق بخشنامه 8 / 240 / 9026 قوه قضاییه کلیه دعاوی حقوقی و شکایات در حوزه تعاونی بخش تعاون در مرکز داوری اتاق تعاون نمایندگی شهرستان آبادان رسیدگی و پس از مراحل دادرسی احکام آن صادر و جهت اجرای حکم به دادگستری محترم شهرستان ارسال می شود

وی ادامه داد : هم اکنون این روند در مرکز داوری اتاق تعائن نمایندگی آبادان به صورت حرفه‌ای انجام می شود.

مدیر اتاق تعاون نمایندگی شهرستان آبادان ، تصریح کرد : نکته مهم اتاق تعاون وجود مرجع داوری در این اتاق است که نسبت به مراجع داوری اصناف و اتاق بازرگانی مجزاست و طبق بخشنامه قوه قضاییه با وجود یک شعبه مستقر در این اتاق حکم در مرجع داوری اتاق تعاون نمایندگی شهرستان آبادان نیز صادر می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری و حل مشکلات تعاونی ها توسط اتاق تعاون گفت : هر گونه مشکلات مدنی که میان تعاونی‌ها ، اتحادیه ها و اعضا در خصوص بحث مسکن ، سهام عدالت،فراگیر ملی ، تاکسیرانی ، حمل و نقل درون و بیرون شهری که در قالب تعاونی باشند طرح اقامه دعوا در دادگستری دیگر انجام نمی شود که می بایست آنها به اتاق داوری اتاق تعاون مراجعه کنند.

رستگاری مهر با بیان اینکه کلیه تعاونی‌ها تحت نظر اتاق تعاون فعالیت می کنند خاطرنشان کرد : تعاونی ها و شرکت های نامبرده تحت نظر این اتاق فعالیت می‌کنند.

مدیر اتاق تعاون نمایندگی شهرستان آبادان تصریح کرد : در خصوص موجودی اقلام و کالاهای اساسی در سطح شهر و احساس مردم نسبت به اقدامات انجام شده می‌توانیم با هماهنگی میان اتحادیه ها و تعاونی ها ؛ اقلام و کالاهای اساسی را از طریق تعاونی‌های مصرف زنجیره ای و تعاونی ادارات پخش کنیم و فروشگاه های تعاونی را قوی تر کنیم.

وی با اشاره به ازدحام جمعیت در زمان توزیع کالاهای اساسی در محل عاملین توزیع عنوان کرد : متمرکز کردن محل توزیع اقلام و کالاهای اساسی باعث ازدحام جمعیت می‌شود که به نوعی تکریم ارباب رجوع نبوده و در شان مردم ولایت مدار آبادان نیست اما برای رفع ازدحام و رفاه حال مردم محل های توزیع را باید افزایش داد.

وی تصریح کرد : همچنین می توانیم با مدیریت و تقسیم بندی کلیه تعاونی‌های مختلف ادارات ، خدمات رسانی مناسب و بهتری را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

رستگاری مهر با بیان وجود مشکلات در حوزه مسکن عنوان کرد : متاسفانه در بحث مسکن مشکلات بسیار زیادی وجود دارد که باید با حضور اتاق اصناف ، اتاق بازرگانی و کلیه ادارات زیربط این مشکلات را آسیب‌شناسی کرده و با جذب سرمایه گذار در بخش تعاونی‌های مسکن جهت اتمام آنها ، تحویل به متقاضیان انجام شود.

وی ادامه داد :طبق فرمایشات مقام معظم رهبری خوشبختانه دولت تدبیر و امید میزان تسهیلات بانکی را افزایش داد که با توجه به فرصت بوجود آمده ما باید به سمت خصوصی سازی و شخصی سازی گام برداریم.

وی اظهار کرد : با توجه به حذف فرم (ج) از طریق وزارت مسکن که در گذشته هر شخص می توانست فقط دارای یک ملک باشد اکنون می‌توانیم از این طریق به سمت خصوصی‌سازی برویم و سرمایه‌گذار جذب کنیم.

انتهای پیام/.

***خبرنگار : نجمه ایرانیان***
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار