اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد:
دکتر علی خدادادی ظهر شنبه درحاشیه نشست شورای اربعین جمعیت هلال احمر خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ها و خدمات هلال احمر در ایام اربعین حسینی(ع)، اظهار کرد: پوشش امدادی به زائران اربعین حسینی از امروز 21 مهرماه تا 10 آبان به مدت 20 شبانه روز آغاز می شود.


وی افزود: 27 پست امدادی در قالب 9 پست در مسیر منتهی به مرز چذابه و در محل پایانه، 6 پست در مسیر مرز شلمچه و پایانه، 2 پست امدادی در عین دو اهواز و حمیدیه، 4 پایگاه امداد و نجات در ورودی های استان، 6 پایگاه ثابت امداد و نجات در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزها و دو قرارگاه امدادی در پایانه ها کار خدمات رسانی به زائرین را بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان بیان کرد: 252 نفر در روز با تجهیزاتی از قبیل 6 موتورلانس، 37 آمبولانس، 2 فروند بالگرد ،17 خودروی نجات، 23 خودروی پشتیبانی، 12 موتورسیکلت و 2 خودروی ارتباطات سیار با فرستنده و گیرنده قوی در خدمت زائرین اربعین خواهند بود.

خدادادی اضافه کرد: 4 اردوگاه اسکان هر کدام به استعداد 500 نفر نیز برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده و در صورت نیاز در دو مرز برپا خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اشاره به پست های امدادی هلال احمر مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی، یادآور شد: پایگاه های امداد و نجات در ورودی های استان در اندیمشک، ایذه، بهبهان و هندیجان و همچنین پست های امدادی در عین دو اهواز و حمیدیه در مسیر چذابه با مسئولیت هلال احمر اهواز به زائرین خدمات ارائه می کنند.

خدادادی بیان کرد: 6 پایگاه امداد و نجات بین شهری ثابت در محورهای آبادان، سربندر، اندیمشک، خرمشهر، رامهرمز و امیدیه کار امدادرسانی به زائران اربعین حسینی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به برنامه های آمادگی پیش از طرح، گفت: دوره آموزشی بهداشت و ساماندهی تجمعات انبوه و جمعیت متحرک، مسابقات دو امدادی و آمادگی جسمانی، نشست توجیهی و آموزشی عوامل اعزامی هلال احمر خوزستان به عتبات عالیات برنامه های آمادگی پیش از طرح هلال احمر برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی بودند.

سال گذشته بیش از 40 هزار از نفر خدمات امدادی هلال احمر از قبیل اسکان اضطراری، انتقال به مراکز درمانی سرپایی و آزمایش فشار خون بهره مند شدند و 691 نفر از عوامل امدادی کار خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را بر عهده داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار