اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۱۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی:
محمود شمیلی گفت: با توجه به اقداماتی که در بحث استفاده از پساب نیشکر انجام گرفته است، 5 نوع محصول تولید خواهیم کرد.
محمود شمیلی در آیین افتتاح پروژه پرورش میگو و ماهی با استفاده از زهاب نیشکر در خوزستان که امروز 22 مهرماه در خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: نیشکر در دنیا دوستدار محیط زیست است و مزارع نیشکر به عنوان شش های دنیا به شمار می آیند.

وی افزود: مزارع سرسبز نیشکر باعث می شود هوا تصفیه و آلودگی های آن جذب شود. آلودگی که در اثر آتش زدن نیشکر به وجود می آید، حتی یک چهارم میزان سودآوری نیشکر نیست.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: در راستای تولید ملی و منویات مقام معظم رهبری، گام هایی برداشته شد تا با استفاده از زهاب نیشکر اقدام به تولید محصولاتی از جمله ماهی، میگو، گندم، جو، پنبه و... کنیم.

شمیلی عنوان کرد: با یک بهره برداری آب از رودخانه کارون و با توجه به اقداماتی که در بحث استفاده از پساب نیشکر انجام گرفته است، 5 نوع محصول تولید خواهیم کرد.

وی افزود: در دو کانون 35 هزار هکتاری ریزگرد به دنبال ایجاد پوشش های گیاهی و کشت محصولاتی هستیم که شرایط را برای اشتغال 12 هزار نفر فراهم خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه 50 درصد از تولید محصولات کشاورزی استان مربوط به کشت و صنعت های نیشکر و صنایع جانبی آن ها است، خاطرنشان کرد: اگر کانون های ریزگرد مورد نظر ما تحت پوشش قرار بگیرند، 10 درصد به تولید محصولات کشاورزی استان افزوده خواهد شد.

شمیلی با اشاره به بحث خشکسالی امسال در استان خوزستان ادامه داد: در سال جاری نسبت به خشکسالی که در سالهای 87 و 88 رخ داد و بسیار شدیدتر از خشکسالی امسال بود، عملکرد بسیار بهتری داشتیم.

به گزارش ایسنا، ستار شکیبا مدیرعامل کشت و صنعت میرزا کوچک خان نیز در این مراسم اظهار کرد: حوضچه های پرورش میگو و ماهی با استفاده از زهاب نیشکر در کشت و صنعت میرزا کوچک خان نتایج تحقیقات انجام گرفته در بحث شورورزی و افزایش بهره وری از آب است.

وی افزود: با توجه به شرایطی که منابع آبی در دنیا دارند، بسیاری از کشورهای جهان به سمت طرح های شوررزی و توسعه کشاورزی با کمک این روش رفته اند.

مدیرعامل کشت و صنعت میرزا کوچک خان تصریح کرد: در کشور ایران فقط بر روی چند گونه گیاهی این کار انجام گرفته بود اما با تفاهم نامه ای که میان شرکت توسعه نیشکر، سازمان آب و برق خوزستان و دانشگاه منعقد شد، شاهد تولید محصولات کشاورزی مختلف و همچنین پرورش ماهی و میگو به کمک پساب نیشکر هستیم.

شکیبا عنوان کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته در بحث تولید در شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان، توانستیم ظرفیت تولید را طی 6 سال به 96 تن در هکتار برسانیم. در این زمینه تولید شرکت از 46 هزار تن در سال 91 به 99 هزار تن در سال گذشته رسید.

وی بیان کرد: کارهای بسیاری بر روی کیفیت تولید نیز صورت گرفته و همچنین گام های بسیاری خوبی در بحث اقتصاد مقاومتی در شرکت برداشته شده است. در این زمینه توانسته ایم شکر را با قیمتی پایین تر از قیمت جهانی تولید کنیم.

مدیرعامل کشت و صنعت میرزا کوچک خان با اشاره به اینکه همه آب موجود در کارخانه بازچرخانی می شود، خاطرنشان کرد: میزان تولید شکر در هر هکتار حدود 5 تن بود که این میزان در سال گذشته به حدود 10.5 تن شکر در هکتار رسید.
منبع: ایسنا
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مالک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
comment
0
0
comment لطفا استاندار محترم و مدیر محیط زیست خوزستان معنای زهاب رو به ما بگویند.... جز سموم و تغییرات اقلیمی محسوس در منطقه و شیوع بیماری های واگیردار چه چیزی داشته اند .... حرف حق زدن خوب است
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار