اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
نماینده خبرگان رهبری:
عباس کعبی: پایگاه تجزیه طلب ها در کشور هلند و انگلیس و دانمارک قرار دارد، و این کشورها باید تجزیه طلب ها را تحویل دهند.
آیت‌الله عباس کعبی در همایش ملی حادثه تروریستی اهواز نماد حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: زمانی که میان تولید امنیت و تولید ناامنی توازن نباشد قطعا در میان پیروزی ها و پیشرفت های راهبردی نظام اسلامی در سطح منطقه و بین المللی، دشمن خودی نشان می دهد و حادثه ای مثل حادثه اهواز را بوجود می آورد.

نماینده  مردم خوزستان در مجلس خبرگان با اشاره به طرح الگوی اسلامی ایرانی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: برای افزایش ضریب امنیت پایدار باید ریشه های تولید ناامنی را بخشکانیم و به اصطلاح نسخه خشکاندن ریشه های ناامنی عمل به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و عدالت است که رهبر معظم با آینده نگری نسبت به نیم قرن آینده هم یک الگوی تمدنی مبتنی بر علم و ایمان و پیشرفت و عدالت را طراحی کردند  در خوزستان نیز بهترین نسخه و راه حل پیروی از الگوی اسلامی ایرانی است.

کعبی با بیان اینکه خوزستان به عنوان قلب تپنده ایران اسلامی است، چند عنصر را در خوزستان نیازمند بازنگری دانستند: مدیریت، دانش، فکر و اندیشه، احیای ظرفیت های مردمی و انسجام بر محور ولایت عناصری هستند که نیاز به بازنگری دارند.

وی ادامه داد: اقتدار نظام بالاست، ثروت،منابع طبیعی و انسانی فوق العاده ای وجود دارد.گنج های اجتماعی و سرمایه های بزرگی وجود دارد. مدیریت این منابع هنر می خواهد. واقعا در حد مدیریت ملی باید اقدام کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ریشه حادثه تروریستی اهواز در سال 71 بود، اظهار کرد: باید برای عواملی مانند، تقویت اتحاد عمومی، بالابردن سطح رضایت مندی عمومی، توانمند سازی اجتماعی طبقات آسیب پذیر در حوزه هدف،  مجموعه نرم افزاری امنیتی در کنار افزایش قدرت مقابله با عوامل سخت افزاری با عوامل ناامنی همت کرد.

وی ادامه داد: ما باید بپذیریم که این میدان یک میدان جنگ تمام عیار نرم و نیمه سخت هست اگرچه در برخی مراحلش جنگ سخت است.

کعبی با بیان اینکه چهار اصل حقوق جنگ بین الملل که شامل تفکیک بین نظامی و غیر نظامی ، ممنوعیت تعرض به غیرنظامی ها، ضرورت نظامی و تناسب حمله و هدف در حادثه اهواز رعایت نشد گفت:بنابراین از نظر موضوعی طبق حقوق بین المللی جنگ این حادثه یک هدف مردمی به حساب می آید. و یک عملیات تروریستی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با اشاره به محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز توسط سازمان های بین المللی و کشورهای اروپایی، گفت: چطور از یک طرف محکوم می کنند اما در خفا خلاف آن را انجام می دهند.

منافقین تحت حمایت آمریکا و تحت حمایت کشورهای اروپایی جمع آوری اطلاعات را در حادثه تروریستی اهواز بر عهده داشتند. سعودی تامین کننده مالی این حادثه بود. آمریکا و صهیونیست ها برنامه ریزان و مطلعان و پشتیبانی کنندگان نظامی و رسانه ای بودند.

وی افزود: پایگاه تجزیه طلب ها در کشور هلند و انگلیس و دانمارک قرار دارد. اگر این کشورها با صداقت محکوم می کنند، باید تجزیه طلب ها را تحویل دهند.

کعبی با اشاره به تصویب cft  توسط مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: cft در بعضی از بندهایش تاکید می کند که هر اقدامی که به قصد کشتن یا وارد آورردن جراحات جسمانی به افراد غیرنظامی صورت بگیرد و یا به هر فرد دیگری که سهم فعالی در منازعات مسلحانه نداشته باشد محکوم است.

وی گفت: بر طبق این بند موظف هستند اول از همه عربستان سعودی را محکوم کنند. درحالیکه عربستان سعودی عضو شورای cft و ناظر آن است. نه تنها او را  محکوم نمی کنند بلکه با برخوردهای دوگانه از او حمایت می کنند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار