اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۲۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
اینکه جناب نماینده اهواز چقدر سر رشته در امور فرهنگی و بویژه سینما دارند در وهله اول می تواند سوالی منطقی باشد که به ذهن خواننده متبادر شده بگونه ای که انتظار دارد،لااقل ردی از یک مقاله و یا اظهارنظر هنری و سینمائی را از این بزرگوار سراغ داشته باشد. چنین ردی حق طبیعی مخاطبان برای باور این نوع سخنان پر حرارت خواهد بود.

شوشان – غلامرضا فروغی نیا :

 در گرماگرم بحث های امنیتی که این روزها و پس از حادثه تلخ تروریستی ۳۱ شهریور۹۷ در اهواز به وقوع پیوسته است و بسیاری را به کنجکاوی و ارائه نقطه نظرات متفاوتی واداشته، یکی از نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی (علی ساری)در گفتگوئی با خبرگزاری خانه ملت هر چه در دل انباشته داشته را بر سر دکتر محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان کوفته و به بهانه عدم درخواست پروژه های سینمائی از سوی این اداره کل، آن را مستوجب تعطیل شدن دانسته است!

وی در این مصاحبه می گوید:«…بارها به درخواست برای کلید زدن پروژه های سینمائی و فرهنگی با پاسخ منفی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مواجه شده و…چنانچه خروجی سینمای کشور از تهران باشد،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان را تعطیل کنیم …متاسفانه ذره ای از انجمن سینمائی استان خوزستان حمایت نشده….۹۷/۷/۲۵ »
اینکه جناب نماینده اهواز چقدر سر رشته در امور فرهنگی و بویژه سینما دارند در وهله اول می تواند سوالی منطقی باشد که به ذهن خواننده متبادر شده بگونه ای که انتظار دارد،لااقل ردی از یک مقاله و یا اظهارنظر هنری و سینمائی را از این بزرگوار سراغ داشته باشد. چنین ردی حق طبیعی مخاطبان برای باور این نوع سخنان پر حرارت خواهد بود.

از سوی دیگر ادبیات تهاجمی حاکم بر این گفتگو و با اتکا به عدم درخواست پروژه های سینمائی ،این اداره کل را بزیر سوال بردن ،نمی تواند همه پشت پرده این تهاجم ویژه باشد. این ادبیات  بنظر می رسدشائبه دلخوری های قبلی را مکشوف می سازد که حالا آنهم در این بحبوحه مثل پتکی بر سر مدیر کل این اداره فرو آورده شده است. چنانچه از لحاظ منطقی هم بخواهیم مساله جدی بودن درخواست های نماینده محترم اهواز را به رویکرد سینمائی«محمد جوروند» جستجو کنیم بایستی توجه نمود که اگر قرار است پروژه ای در این رشته به بهره برداری رسد در وهله نخست باید متقاضی بخش خصوصی پیشقدم گردد و قدرت مانور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این رابطه در محدوده پروژه های بلندمدت نیست.

از سوی دیگر باید توجه داشت که در حال حاضر و با توسعه فضای اینترنتی که حوزه تصویری را بشدت تحت تاثیر قرار داده ،صنعت سینما روزهای افول خویش را سپری می کند .چنانچه همین تهدید به حوزه صنعت انتشارات اعم از روزنامه ها و مجلات و کتاب هم سرایت نموده است.با این وصف نگارنده بعنوان یک فعال حوزه فرهنگ باستحضار این نماینده برساند که بدون اغراق ظرف سالهای اخیر از جمله مدیران فرهیخته و با ظرفیت گفتمان فوق العاده بایستی از محمد جوروند به نیکی یاد نمود که اینک بعنوان یک سرمایه تلاش نموده سرپلی بی ادعا و کوشا برای اهالی فرهنگ با گرایشهای متفاوت باشد.

در عین حال باید توجه نمود که از زاویه اقتصادی، کشورمان در شرایط رکود اقتصادی بسر می برد و طبیعتا سهم پروژه های عمرانی در کل بودجه کشور سیری بشدت نزولی داشته و قطعا چنین شرایطی نمی تواند خوزستان را مبری نماید.با این وصف جوروند در همین شرایط تلاش نموده تا از حداقل های بودجه فرهنگی، بیلان مقبولی از توسعه فرهنگی را ببار آورد.

امید است ضمن بازخوانی مجدد این گفتگو ،نماینده محترم اهواز بجای دلسرد نمودن سرمایه های مدیریتی و گره زدن سیاست با فرهنگ ، آستین همت را بالا زده و بدون توجه به شائبه هائی که در این ایام جامعه خوزستان با آن دست و پنجه نرم می کند،به وحدت جامعه مساعدت نماید و از فرافکنی انتخاباتی دوری گزیند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
کمال کامیابی نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
comment
0
0
comment در عجبم که جناب نگارنده طبق کدوم کارنامه ی درخشان اینچنین مدافع پر و پا قرص جناب آقای جوروند شدند . . . البته قبلشم اینم بگم که بنده کلا هیچوقت موافق جناب آقای ساری نبوده،نیستم و نخواهم بود که فکر نکنید از جانب ایشون می نویسم - خیر . . .

اما این حرف آقای نماینده رو قبول دارم و اصلا هم ربطی به سررشته داشتن در زمینه فرهنگ و هنر هم نداره . . . و بعد هم در یک گفتار بسیار سطحی به رکود سینما اشاره کردید !!!!!!! پس مشخصه که نگارنده متن فوق واقعا پیگیر سینما نیستن و فروش نزدیک به 20 میلیاردی فیلم هزارپا در همین چندوقت گذشته رو ندیدن و متوجه نیستن که اگه واقعا اثر خوبی روانه بازار بشه ، مردم گوشی هاشون و فضای مجازی که اشاره کردند رو ول میکنن و میرن دنبال یه چیز با محتوا و زیبا و نه فضای درهم برهم مجازی که سر و تهش معلوم نیست .
بهتره که اینقد جانبدارانه ننویسیم و امیدوارم که نظرم رو هم منتشر کنید .
سپاس
comment
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
comment
0
0
comment به نظر من این قدر اوضاع درهم و برهم است که نه می شود بر کسی خرده گرفت و اگر بر کسی هم خرده گرفته شود نباید زیاد جبهه گرفت. البته هنوز حواسم پرت ارتباط بین حادثه[...] با این موضوعم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار