اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان:
سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان از فعالیت بیمارستان صحرایی در مرز شلمچه خبر داد و گفت: تاکنون 25 هزار زائر جهت دریافت خدمات درمانی به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند.
سلمان‌زاده اظهار کرد: تا روز گذشته (28 مهرماه) حدود 25 هزار زائر به بیمارستان صحرایی مستقر در مرز شلمچه مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: اکثر مراجعه‌کنندگان به بیمارستان صحرایی در مرز شلمچه به صورت سرپایی درمان شده‌اند. حدود یک هزار نفر از این تعداد نیز تحت مراقبت بوده‌اند و سپس مرخص شده‌اند. همچنین حدود 150 نفر از این زائران به بیمارستان‌های معین انتقال یافته‌اند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: پزشکان و پرستاران به صورت شبانه‌روزی در این بیمارستان مستقر هستند و به زائران ارائه خدمت می‌کنند. از امروز نیز متخصص طب اورژانس که می‌تواند بعضی از جراحی‌های اورژانسی را انجام دهد، در بیمارستان صحرایی مرز شلمچه مستقر می‌شود تا به زائران خدمات بهتری ارائه شود.

وی با اشاره به فعالیت نیروهای بهداشتی در مرز شلمچه، عنوان کرد: فعالیت نیروهای بهداشتی به چند بخش تقسیم می‌شود. بخش نخست فعالیت اکیپ‌های بهداشت محیط است که این گروه بر بهداشت مواد غذایی در موکب‌ها نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده مواد غذایی غیربهداشتی تذکر لازم را می‌دهند. همچنین نمونه‌برداری‌های لازم را از آب و مواد غذایی انجام می‌دهند که همه این فعالیت‌ها به صورت شبانه‌روزی است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: بخش دیگری از فعالیت اکیپ‌های بهداشتی در خصوص مبارزه با بیماری‌ها است. در حال حاضر عمده کار این گروه آموزش دادن به مردم در خصوص رعایت نکات بهداشتی حین سفر است تا دچار مشکل نشوند. اما عمده کار این اکیپ حین برگشت زائران است که باید همه زائران را از نظر وجود بیماری‌ها غربالگری کنند.
 
سلمان‌زاده ادامه داد: تیم‌های بهداشت محیط در مرز شلمچه با دستگاه دیجیتال تب افراد را بررسی می‌کنند تا زائران بیماری خاصی با خود وارد کشور نکنند.

وی تصریح کرد: مراقبت‌های بهداشتی در مرز شلمچه تا نیمه آبان ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار