اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، خبرداد ؛
آبادان - شوشان ؛ جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، گفت : در مرزهای شلمچه ، چذابه و مهران سه دستگاه بسته بندی آب جرعه ایی مستقر کردیم که روزانه حدود 50 هزار لیوان 250 سی سی آب در هر مرز تولید و تحویل زائران اربعین حسینی می شود.
شوشان آبادان ؛ به گزارش خبرنگار شوشان مستقر در مرز شلمچه ؛ جواد خادمی امروز دوشنبه ( 30 مهرماه ) در حاشیه بازدید از مواکب و پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران ، ضمن تسلیت بمناسبت فرارسیدن اربعین حسینی ،اظهار کرد : آن چیزی که وزارت نیرو طی سال های گذشته در مرزهای خروجی کشور ارائه داده است در دو بخش قابل بیان است.

وی افزود : یکی بخش ارائه خدمات پایدار و مداوم که خط انتقال آب به مرز های خروجی کشور آب پایدار برای مرزهای شلمچه و چذابه  و در بخش دیگر روشنایی کلیه پارکینگ ها ، معابر و مواکب مستقر در مرزها را بر عهده دارد.

وی ادامه داد : آن خدماتی که بصورت فصلی و خاص ایام اربعین انجام شده این است که  حدود 85 دستگاه تانکر آب بصورت سیار از سراسر شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در مرزهای سه گانه کشور مستقر کردیم.

خادمی از استقرار 3 دستگاه آزمایشگاه سیار بهداشت آب در مرزهای سه گانه کشور خبرداد و بیان کرد : در مرزهای شلمچه ، چذابه و مهران 3 دستگاه آزمایشگاه سیار بهداشت آب مستقر شده است که حدود 400 نفر از همکارانمان بصورت مداوم در حال خدمات رسانی در این بخش به زائران هستند.

وی به تامین آب پایانه های مرزی و مواکب مستقر در مرز های استان خوزستان اشاره کرد و گفت : در مرز شلمچه برای مواکب و پایانه مرزی روزانه 4 هزار و پانصد متر مکعب تامین می شود که این میزان در ایام پیک به 7 هزار متر مکعب افزایش پیدا می کند. همچنین  در مرز چذابه 1 هزار و پانصد متر مکعب آب تامین می شود که این میزان نیز در ایام پیک به 1 و هشتصد متر مکعب افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود : در مرز مهران با اطلاعاتی که به ما داده شده آب پایدار در آنجا وجود دارد اما بدلیل آنکه سیل جمعیت بیشتر به سمت مرز مهران در حرکت است اکنون حدود 2 هزار و پانصد متر مکعب آب  برای آن منطقه تامین می شود.

وی ادامه داد : علی رغم همه این امکاناتی که ارائه شده اکنون 35 تانکر آب در مرز مهران مستقر شده و با توجه به وجود آب پایدار در آن مرز اما تانکر های ما نیز در آن منطقه مستقر شدند.

جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از توزیع 5 میلیون بطری آب در میان زائران اربعین حسینی خبرداد و تصریح کرد : همکاران بنده در آب منطقه ای کشور حدود 5 میلیون بطری آب میان زائران اربعین حسینی در مرزهای سه گانه کشور تا کنون توزیع کرده اند.

وی افزود : در مرزهای شلمچه ، چذابه و مهران سه دستگاه بسته بندی آب جرعه ایی مستقر کردیم که روزانه حدود 50 هزار لیوان 250 سی سی آب  در هر مرز تولید و تحویل زائران اربعین حسینی می شود. همچنین در هر مرز 50 چشمه حمام برای استفاده زائران توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نصب شده است.

وی خاطر نشان کرد : در خارج از مرزها و خاک عراق با توجه به تقسیم کار قرارگاه اربعین وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در کربلای معلا ، نجف اشرف ، کاظمین و سامرا شرکت آب و فاضلاب استان تهران همین خدمات را به زائران اربعین حسینی ارائه می دهد و در کاظمین استان خراسان جنوبی مسئولیت توزیع آب به زائران را ضمن ارائه خدمات آب رسانی و حمام ؛ روزانه 5 میلیون بطری آب به زائران ارائه می دهد.

خادمی به پائین بودن دبی آب در مرز چذابه اشاره و اظهار کرد : بدلیل جمعیتی که اکنون به مرز شلمچه سرازیر شده بیشتر دبی ما از خط غدیر به سمت آبادان ، خرمشهر و شلمچه است و به همین خاطر است که دبی آب در مرز چذابه بسیار پائین آمده.

وی افزود : دبی آبی که برای زائران تامین شده از شهر شوش است که بصورت مطلوب و با کیفیت ارائه می شود همچنین خوشبختانه خط آب رسانی غدیر شست و شو شد و اکنون آماده بهره برداری است و در مدار قرار گرفته و هیچ مشکلی نیز در جهت تامین آب زائرین برای ما وجود ندارد.

وی ادامه داد : مطمئنا وزارت نیرو در کنار زوار ابا عبدالله الحسین (ع) از اینجا تا کربلا و از کربلا تا منزلشان خواهد بود.

جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اقدامات پایدار وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب گفت و بیان کرد: یکی از اقدامات پایداری که شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام داده و مقام عالی وزارت و مهندس جانباز هم در این خدمات پایدار بسیار تاکید دارند بحث جمع آوری و دفع فاضلاب بهداشتی مرزهای شلمچه و چذابه است.

وی از راه اندازی شبکه آب رسانی چذابه خبرداد و افزود : امسال همکاران بنده در آب و فاضلاب استان خوزستان با وجود جانمایی و آماده بودن طرح جامع، شبکه آب رسانی چذابه را با اعتباری بالغ بر حدود 3 میلیارد تومان راه اندازی کردند.

خادمی ادامه داد : همچنین شرکت مهندسی آب و فاضلاب روستایی خوزستان با اعتباری بالغ بر حدود 2 و نیم میلیارد تومان بحث آب رسانی به مواکب را انجام دادند.

وی به تقویت شبکه آب چذابه اشاره کرد و گفت : آب و فاضلاب خوزستان تا کنون حدود 1 و نیم میلیارد تومان برای تقویت شبکه آب چذابه و شکستگی هایی که طی این مدت اتفاق افتاد هزینه کرده که این قابل تقدیر و تشکر است.

وی تصریح کرد : مجموعه وزارت نیرو و مقام عالی وزارت نیز به ارائه خدمات پایدار و ماندگار برای مرزهای جمهوری اسلامی تاکید بسیاری دارند و برنامه ریزی های ما در دراز مدت برای خدمات پایدار در مرزهاست.

جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد : آب و فاضلاب خوزستان بر اساس مصوبه ایی که در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور داشتیم بعد از جا نمایی و طرح تفضیلی مواکب در مرز شلمچه بحث فاضلاب این منطقه نیز آغاز می شود و یک شبکه بهداشتی دفع فاضلاب استاندارد و اصولی و همچنین بحث آب رسانی استاندارد به مواکب آغاز خواهد شد.


انتهای پیام/.

 

انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار