اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

شوشان - یوسف مداحیان :

تیولا نام نوعی عروس دریایی است که وقتی به پیری می‌رسد از نو بافت‌های خود را ترمیم کرده و دوباره آغاز می‌کند. تیولا تنها موجود غیر فانی است که تا امروز در طبیعت شناخته‌شده است.

 خدا را شکر که در بین انسان‌ها، نسلی از تیولا وجود ندارد؛ اما آدم‌های تیولا گونه در جامعه ما بسیار زیادند. تیولاهایی مسموم که مرتب خود را تکثیر می‌کنند، تیولاهایی چون محتکران، سیاسیون منفعت‌طلب، فرمان‌ برداران تشنه ریاست، دزدان بیت‌المال، خرافه‌پرست‌ها، متخصصین بدون تخصص و ... متأسفانه تیولاهای نمادینی که نام‌برده شد سال‌هاست در مملکت و شهرهای بزرگ و کوچک رشد و تکثیر یافته‌اند و جامعه را آلوده کرده و از خون مردم ارتزاق می‌کنند. این تیولاهای هولناک سال‌هاست در کار سوزاندن مردم هستند. نه عشق را می‌فهمند و نه انسانیت را، آن‌ها با افکار جهنمی خود دنیای مردم را تباه می‌کنند و آخرت خود را به باد فنا داده‌اند.

 در این تیولاها هیچ‌گونه رستاخیزی وجود ندارد، هر آنچه هست خیانت است و مرگ. در واقع این تیولاهای وطنی از دشمن بیرونی بدترند؛ آن‌ها خود را تکثیرمی کنند و همچون غده‌های سرطانی در سراسر جامعه ریشه دوانیده‌اند. تیولاهای نمادین از پشتوانه قوی پنهانی برخوردارند و انفرادی عمل نمی‌کنند. آن‌ها به‌صورت باندی در جامعه به نفوذ خود ادامه می‌دهند و افکار و اندیشه‌هایشان خاص و پیچیده است. بدبخت مردم بیچاره‌ای که می‌خواهند در این زمانه عشق و انسانیت را ترویج دهند. بدبخت مردم بیچاره‌ای که دستشان در دست این تیولاهای نمادین نیست. بدبخت متخصصین کار بلدی که چون به آگاهی رسیده‌اند در این حلقه مسموم راه را به‌جایی نمی‌برند؛ اما می‌توان بازهم عاشق بود. آدم‌های خوب هنوز در این مملکت کم نیستند، باید این‌گونه آدم‌ها همچون تیولای واقعی خود را تکثیر کنند و شعور و معرفت را ترویج دهند تا تیولاهای غیرواقعی را تبدیل به خاکستر کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار