اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
مدیر پایانه مرزی چذابه گفت: از ابتدای ماه صفر تا آخر وقت روز گذشته 202 هزار و 222 زائر اربعین حسینی به قصد حضور در راهپیمایی عظیم و جهانی اربعین از گذرگاه مرزی چذابه به سمت شهرهای مقدس نجف اشرف و کربلای معلی عزیمت کردند.
احسان نونژاد افزود: تنها در روز جمعه(دیروز) 29هزار و 512 زائر اربعین حسینی پس از انجام تشریفات قانونی در پایانه مسافری چذابه و پایانه شیب عراق ، مسیر کربلای معلی را در پیش گرفتند. 

وی با بیان اینکه بارندگی های جمعه، سبب اختلال در عزیمت زائران اربعین حسینی شد پیش بینی کرد امروز شنبه خیل عظیمی از زائران مشتاق زیارت امام حسین(ع) از پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز عازم کربلای معلی شوند.

هم اکنون تردد روان زائران اربعین حسینی با وجود بارندگی سیل آسای جمعه شب و خستگی آنان ادامه دارد.

بارندگی جمعه شب که با وزش باد شدید همراه بود به 300موکب اطراف پایانه خسارت زد و قطع جریان برق ، آنان را در تاریکی فرو برد و زائران و موکب داران را به شدت غافلگیر کرد.

حرکت تدریجی زائران اربعین به سمت گذرگاه مرزی چذابه و حضور در راهپیمایی اربعین حسینی از ابتدای ماه صفر شروع شده و در روزهای اخیر با نزدیک شدن به روز اربعین به اوج رسیده خود رسیده است.

بر اساس تقویم رسمی کشور سه شنبه هفته جاری ، هشتم آبان برابر با بیستم صفر روز اربعین است.

گذرگاههای مرزی چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام سه کانون اصلی و بین المللی تردد زائران اربعین حسینی است.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار