اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
مسئول قرارگاه اربعین جمعیت هلال احمر مستقر در مرز شلمچه گفت: خانم ۲۷ ساله عراقی را که در یکی از مواکب نزدیک شهر بصره دچار سوختگی شدید شده بود از طریق مرز شلمچه به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل کردیم.
امیررضا محمدی در حاشیه بازدید از نحوه خدمات رسانی در مرز بین المللی شلمچه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهار پست امداد و نجات با بهره گیری از چهار دستگاه آمبولانس برای هر پست از میدان مقاومت تا پایانه مرزی شلمچه برپا داشته‌ایم، ضمن آنکه شش دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه موتورلانس نیز جهت ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زائران اربعین در قرارگاه مرکزی هلال احمر در مرز شلمچه مستقر کرده‌ایم.

وی روند افزایشی حضور زائران در مرز شلمچه را با توجه به نزدیکی به روز اربعین یادآور شد و ادامه داد: با توجه به تجهیزات و امکاناتی که در مرز مستقر کرده ایم، مشکلی برای ارائه خدمات به زائران نداریم، از فردا کار خدمات رسانی به زائران در حال بازگشت از عراق نیز به طور جدی دنبال می شود.

کارشناس مسئول عملیات سازمان امداد و نجات کشور تصریح کرد: هلال احمر نیز در کنار سایر واحدهای خدمات رسان امدادی و درمانی همچون اورژانس، آتش نشانی و دانشکده علوم پزشکی به زائران اربعین خدمات درمانی و امدادی ارائه می کند.

محمدی یادآور شد: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از پنج هزار و ۸۲۰ نفر در پست های چهارگانه هلال احمر مستقر در شلمچه به صورت سرپایی مداوا شدند و ۶۴ بیمار نیز برای ادامه درمان به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی با اشاره به توزیع دو هزار ماسک در میان زائران در مرز شلمچه گفت: شب گذشته شب بسیار سختی برای نیروهای هلال احمر بود زیرا از طریق وزارت بهداشت و درمان کشور عراق به وزارت و بهداشت کشور ما برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک دستگاه ون در آنسوی مرز گزارش شد که در این تصادف ۳۶ زائران ایرانی دچار سانحه شدند، البته از تعداد تلفات جانی و مصدومان حادثه آمار دقیقی در دست نیست و تنها بر اساس آمار اعلام شده می دانیم ۳۶ زائر دچار حادثه شده اند.

وی افزود: به محض اعلام کشور عراق از تعداد دقیق مجروحان مجروحان، به طور سریع اقدامات و امکانات لازم برای انتقال مصدومان به مراکز درمانی همچون خودروهای امدادی و نیروی مورد نیاز را در مرز شلمچه مستقر می کنیم.

وی از آماده باش کامل نیروهای امداد و نجات مستقر در این مرز خبر داد و اظهار کرد: از شب گذشته به تمامی نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر که در مرز شلمچه مستقر شده اند دستور آماده باش کامل داده ایم، ضمن آنکه تمامی نیروها و پست های امدادی ما برای انتقال مصدومان این حادثه به مراکز درمانی آماده اند.

مسئول قرارگاه اربعین جمعیت هلال احمر مستقر در مرز شلمچه با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی استان در خصوص وجود سامانه بارشی در مرز شلمچه تصریح کرد: پس از این اعلام نیروهای امدادی ما از شب گذشه تا صبح امروز در تمام مسیر پایانه مرزی تا میدان مقاومت در خرمشهر و با استفاده از آمبولانس در حال گشت زنی بودند، زائران بازگشته از عراق در قرارگاههای سپاه، شهرداری تهران و شیراز اسکان داده شدند.

محمدی یادآور شد: خوشبختانه مشکل خاصی در نحوه حدمات رسانی به زائران اربعین حسینی وجود ندارد و این حاصل همکاری و هم افزایی تمامی دستگاهها  ارگانهایی است که در کنار یکدیگر فضای خدمات رسانی مطلوب به زائران را فراهم کردند، از امدادگران و جمعیت هلال احمر آبادان به طور ویژه قدردانی می کنم.

وی از چهار تیم پنج نفره برادران و یک تیم ۵ نفره خواهران تحت عنوان تیم «توانا»، یک تیم ۱۴ نفره اجرایی، دو دستگاه خودروی پیکاب پشتیبان، خودروی ارتباطات برای ارسال اخبار و گزارشات روزانه به تهران، شش دستگاه آمبولانس به عنوان برخی تجهیزات و امکانات مستقر هلال احمر در مرز شلمچه نام برد و گفت: به صورت روزانه بیش از ۵۰ نفر از نیروهای هلال احمر مستقر در مرز شلمچه به زائران اربعین خدمات رسانی می کنند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار