اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
جانشین فرمانده ناجا:
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون یک میلیون و 800هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای سه گانه مهران ، چذابه وشلمچه به عتبات عالیات عزیمت کرده اند.
سردار سرتیپ ایوب سلیمانی رسانه های گروهی در پایانه مرزی چذابه افزود: در مجموع 61درصد زائران از مرز مهران ،23درصد از شلمچه ، 13درصد از چذابه و سه درصد از طریق هوایی رهسپار عراق شده اند. 
وی گفت: بر اساس آمار موجود تعداد زائران اربعین امسال در مقایسه با پارسال هشت درصد کاهش دارد که این کاهش با وجود مشکلات ارزی و صدور ویزا در 10روز اخیر چندان معنادار نیست.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه از مجموع زائران اربعین حسینی 150هزار زائر از اتباع خارجی بوده اند افزود: هم اکنون در مرزهای پاکستان با افزایش 85درصدی ورود زائر رو به رو هستیم و در مرزهای افغانستان و جمهوری آذربایجان تعداد زیادی زائر آماده ورود به جمهوری اسلامی ایران هستند. 

* آخرین توصیه های پلیس به زائران اربعین حسینی
جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور به زائران توصیه کرد عزیمت به سمت مرزهای سه گانه کشور را مدیریت و در صورت داشتن خودرو شخصی با احتیاط ، صبر و حوصله رانندگی کنند تا بدون حادثه به شهرهای مقصد برسند.
سلیمانی از زائران خواست با توجه به شرایط ناپایدار جوی کشور به توصیه های ایمنی ماموران پلیس راه توجه کنند تا حلاوت این سفر معنوی به تلخی مبدل نشود. 

*بازگشت 25درصد زائران اربعین به کشور
جانشین فرماندهی ناجا گفت: تاکنون 25درصد زائران اربعین حسینی به کشور بازگشته اند که شتاب این روند در روزهای آینده بیشتر می شود.
سلیمانی با اشاره به اینکه همه تمهیدات لازم برای بازگشت عزتمندانه زائران به کشور اندیشیده شده، افزود: با آمادگی کامل به استقبال زائران عزیز می رویم تا ورود آنان بدون هیچ گونه معطلی انجام شود.

*30هزار نیروی پلیس همچنان در حالت آماده باش
جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: هم اکنون 30هزار نیروی پلیس در بخش های راهور ، گذرنامه ، نظم و امنیت و مرزبانی مشغول خدمت رسانی هستند و تا بازگشت کامل زائران اربعین به کشور ، خدمت رسانی تمام وقت به زائران را ادامه می دهند.
این مقام ارشد پلیس کشور افزود:بخش مهمی از نیروهای پلیس از استان های خوزستان و ایلام هستند و بخشی از نیروهای پلیس از استان های معین تامین شده اند.

*نظم پذیری بیشتر و رضایت مندی زائران اربعین 
سردار سرتیپ سلیمانی گفت: در اربعین امسال نظم پذیری ، انضباط و اعتماد زائران به پلیس و خادمان خود بسیار بیشتر شده و این مساله زمینه خدمتگزاری بیشتر را به مردم فراهم تر کرده است.
وی گفت: رضایت مندی زائران از پلیس نیز بیشتر شده و امیدواریم خدمتگزار شایسته و قابل قبولی برای زائران عزیز اربعین حسینی باشیم.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور افزود:امسال در کل با توجه به فراهم شدن زیرساخت های لازم نسبت به سال های گذشته ، کوچکترین حادثه امنیتی نداشتیم و با آرامش کامل و باحداقل حوادث و با هماهنگی فوق العاده ای که بین دست اندرکاران کنگره عظیم اربعین شکل گرفت شاهد پیشرفت امور در همه بخش ها بودیم.
ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار