اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
دیدار مرزی استاندار خوزستان و نماینده دولت عراق در مرز شلمچه به‌ منظور بررسی روند بازگشت زائران اربعین حسینی روز یکشنبه در شلمچه عراق برگزار شد.
استاندار خوزستان در این دیدار ضمن تشکر از استقبال گرم و پذیرایی برادران عراقی از زائران اربعین حسینی گفت:اربعین نمونه بارز اتحاد و برادری 2 کشور ایران و عراق است.
غلامرضا شریعتی اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق مشترکات زیادی با هم دارند که یکی از آنها زیارت اربعین است که باعث افزایش همکاری متقابل، برادری و دوستی 2 کشور شده است.
وی افزود:از آغاز حرکت زائران اربعین حسینی از 2 گذرگاه‌ مرزی شلمچه و چذابه ایران به سمت عراق هیچ مشکلی در زمینه تردد روان زائران در مرزها پیش نیامده و این مهم بیانگر تعامل خوب بین 2 کشور ایران و عراق است.
به گزارش ایرنا در ادامه این دیدار مرزی نماینده دولت عراق در مرزشلمچه نیز به روند بازگشت زائران ایرانی اشاره کرد و گفت: دولت عراق تمهیدات ویژه‌ای برای بازگشت زائران به بصره و مرز شلمچه پیش‌بینی و در حال اجرا دارد.
سید سعد اظهار داشت:برای بازگشت زائران ایرانی علاوه بر افزایش تعداد قطارهای کربلا به بصره اتوبوس‌های ویژه و رایگان نیز در عراق تدارک دیده ‌شد.
وی افزود:در نقطه صفر مرزی عراق در شلمچه نیز تدارکات و تمهیدات ویژه ای برای سهولت بازگشت و بدون معطلی زائران ایرانی اتخاذ شده است.
سید سعد گفت: همکاری مشترک و نزدیک نیروهای عراق ،مرزبانی و جمهوری اسلامی ایران باعث تثبیت امنیت در نوار مشترک مرزی 2 کشور شده است. 
به گزارش ایرنا در این دیدار سردار عبدالله نظرپور فرمانده مرزیانی خوزستان و اسماعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند حضور داشتند. 
از ابتدای ماه صفر تاکنون 750 هزار زائر اربعین از 2 گذرگاه مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان به عتبات عالیات اعزام شدند.
مرزهای شلمچه و چذابه 2 گذرگاه مرزی تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان می باشند. 
گذرگاه مرزی شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر و 20 کیلومتری شهر بصره عراق قرار دارد. 
ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار