شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
استاندار خوزستان گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون 750 هزار زائر اربعین از 2 گذرگاه مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان به عتبات عالیات اعزام شدند.
غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران با اعلام بازگشت 150 هزار زائر به کشور اظهار داشت: روند تردد زائران از گذرگاه های مرزی خوزستان همچنان ادامه دارد و موج بازگشت زائران به وطن نیز رو به افزایش است.
وی تصریح کرد:از این تعداد 90 هزار نفر اتباع خارجی از کشورهای ترکیه، هند، افغانستان، روسیه، آذربایجان، پاکستان و تاجیکستان می باشند که از مرز شلمچه راهی کربلای معلی شدند.
استاندار خوزستان گفت: مرزهای چذابه و شلمچه به عنوان مرزهای تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان به صورت شبانه روزی فعالیت دارند و زائران با داشتن ویزا و گذرنامه در هر ساعتی از شبانه ‌روز می توانند از این مرزها عبور کنند.
شریعتی تصریح کرد: با زیرساخت هایی که در مرزهای شلمچه و چذابه تدارک دیده شده ضمن ارائه خدمات مطلوب تردد زائران مناسب و روان بوده است.
استاندار خوزستان گفت: کسانی که قصد رفتن به عتبات عالیات را دارند شرایط قانونی را در نظر بگیرند تا دچار مشکل خاصی نشوند.
شریعتی تصریح کرد: زائرانی که به وطن باز می گردند توصیه های بهداشتی و رانندگی را جدی بگیرند.
وی اظهار داشت: برای تسهیل در بازگشت زائران وسایل نقلیه نظیر قطار و اتوبوس در هر 2 مرز تدارک دیده شده تا زائران را به سایر نقاط کشور منتقل کنند.
شریعتی گفت: به لحاظ امنیت نیز از ورودی استان خوزستان تا مرزهای شلمچه و چذابه زیر نظر نیروهای نظامی و امنیتی می باشد و مشکل خاصی در این زمینه احساس نمی شود.
به گزارش ایرنا پایانه مسافری مرزی شلمچه با 40 گذرگاه کنترل گذرنامه ورود و خروج با ظرفیت روزانه 100 هزار نفری به مسافران خدمات رسانی می کند.
13 هزار خادم در450 موکب حسینی در مرز شلمچه در ایام اربعین حسینی از میدان مقاومت خرمشهر تا پایانه مرزی گذرگاه شلمچه کار خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را برعهده دارند.
مرزهای شلمچه و چذابه 2 گذرگاه مرزی تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان می باشند. 
گذرگاه مرزی شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر قرار دارد.
ایرنا/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار