اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
معاون عملیات جمعیت هلال احمر کشور:
معاون عملیات جمعیت هلال احمر کشور گفت: تا امروز ۱۵۶ مصدوم و بیمار بدحال به کشور منتقل شده اند.
بیژن فتاحی در حاشیه بازدید از مرز بین المللی شلمچه اظهار کرد: ۳۰ دستگاه آمبولانس و هشت دستگاه اتوبوس آمبولانس در عراق مستقر شده است و تا امروز ۱۵۶ نفر مصدوم و بیمار بدحال به صورت زمینی از سه گذرگاه شلمچه، چذابه و مهران به کشور منتقل شدند.

وی افزود: بخشی از خدمات هلال احمر در خاک عراق برپایی مراکز درمانی درشهرهایی همچون کربلا، نجف و کاظمین است که پیش بینی می شود خدمات درمانی در این مراکز ارائه شود.

معاون عملیات جمعیت هلال احمر کشور در ادامه به خدمات رسانی هلال احمر در کشور اشاره کرد و گفت: طرح خدمات رسانی به زائران حسینی از ۲۱ مهر آغاز شد که علاوه بر پست های ثابت، پایگاه های مرزی، در مسیرهای مواصلاتی منتهی به مرزهای مهران، چذابه و شلمچه نیز پایگاه های امدادی برپا شده است.

وی افزود: از آغاز طرح تمام ۵۷۷ پایگاه امدادی در سطح کشور به حالت آماده باش در آمدند که تا امروز حدود ۵۱ هزار نفر به پایگاه های درمانی هلال احمر مراجعه کرده اند  که از این تعداد ۲۴ هزار نفر خدمات سرپایی دریافت و ۲۷ هزار نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

فتاحی همچنین میزان اسکان اضطراری توسط هلال احمر طی اربعین امسالرا بیش از ۱۳ هزار نفر اعلام کرد.

معاون عملیات جمعیت هلال احمر کشور همچنین از فراهم سازی ۴۰ آمبولانس و استقرار چهار بالگرد برای انتقال زائران مصدوم و بیماران بدحال در مرزهای استان خوزستان و ایلام اشاره کرد و افزود: روزانه بیش از چهار هزار نفر در از نیروهای جمعیت هلال احمر به خدمات رسانی می پردازند.
مهر/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار