اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر:
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: اجرای طرح آبزی پروری با استفاده از زهاب نیشکر گامی نو در جهت ایجاد اشتغال پایدار است.

به گزارش شوشان محمود شمیلی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت توسعه نیشکر استان در استان یک شرکت نوپا و جوان است و تا این مقطع به دنبال آن بودیم که سطح زیر کشت را به هدف‌گذاری خود برسانیم که در این امر با توان مجموعه و‌تخصص های موجود به این مهم دست پیدا کردیم. 

وی افزود: برداشت بالاترین میزان تولید شکر که حدود ۶۲۰ هزار تن در سال جاری با تلاش این مجموعه محقق شد.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر بحث برداشت برنامه های دیگری نیز تعریف شده بود که از امکانات شکر فعالیت های دیگری داشته باشیم.

وی افزود: بحث الکل سازی تولید نئوپان و سایر فعالیت های صنعتی در این شرکت سال ها است که آغاز شده است ولی عرصه فراتر از این بود و توان مجموعه برای سایر بخش های نیز فراهم بود.

شمیلی گفت: تولید آبزیان با استفاده از زهاب  نیشکر از دیگر فعالیت های غیر صنعتی است که اکنون آغاز شده و در شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک‌خان نیز نمونه دیگری از این طرح اجرا شد.
 
وی گفت: اکنون در شرکت کشت و صنعت دهخدا پرورش میگو با استفاده از زهاب نیشکر به صورت پایلوت آغاز شده و بی شک نتایج حاصل از این طرح در سطح وسیع تری اجرا می شود.

شمیلی گفت: این طرح ها بی شک به ایجاد اشتغال های پایدار منجر می شود.

وی گفت: یکی از رسالت اصلی ما نگاه اجتماعی به حوزه محیط زیست استان است و بنا بر این بود که از کانون های ریزگرد به دو منظور استفاده کنیم که تثبیت این کانون‌ها و ایجاد تولید در این کانون ها در دستور کار قرار  گرفت.

وی بیان کرد: یک طرح شورورزی نیز قرار است در کانون ریزگرد شماره یک و دو در حد فاصل جاده اهواز - خرمشهر اجرا می کنیم و مقدمات این کار انجام شده است.


در ادامه این آیین نبی اله خون میرزایی اظهار کرد: پساب ها در خوزستان یکی از تهدیدهای جدی به شمار می روند اما در همین پساب های ظرفیت های خوبی برای اجرای طرح های آبزی پروری وجود دارد .‌

وی افزود: در حال حاضر شرکت توسعه نیشکر در این زمینه دو گام موثر در جهت پرورش ماهیان گرمابی و میگو با استفاده از پساب زراعی نیشکر برداشته است.

وی ادامه داد : در شرکت کشت و صنعت دهخدا پرورش میگو در استخر های بتنی و سیستم گرم کننده آب انجام می شود که برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

خون میرزایی تصریح کرد: در حال حاضر در خوزستان برای یک دوره پرورش میگو در سال زمان داریم اما سیستمی که با استفاده از استخر آب گرم طراحی شده است این امکان را فراهم می‌کند که پرورش میگو بیش از دو دوره در سال انجام شود.

وی گفت: عملکرد توسعه نیشکر مصداق تبدیل یک تهدید در استان به یک فرصت برای اشتغال و تولید و خودکفایی و رونق صادرات است.

وی بیان کرد: این طرح ها حاصل جلسات فنی و تخصصی نیشکر با اداره کل شیلات است که اکنون به صورت گام به گام در حال اجرا است.

وی گفت: این طرح ها به صورت کامل علمی و کارشناسی شده است و محصولات حاصل از آن کاملا سالم هستند.













نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار