اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: جوانان برای رفع دغدغه ها و دل مشغولی های خود در حوزه مسائل انقلاب اسلامی و فرهنگی منتظر هیچ نهاد رسمی نباشند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی در مراسم رونمایی از نماهنگ 'الاحرار' به یاد شهدای حمله تروریستی اهواز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر آتش به اختیار بودن جوانان در حوزه فرهنگ ادامه داد: در واقع عبارت آتش به اختیار بودن جوانان به معنای ناامیدی از نهادهای رسمی است.

وی با بیان اینکه برای انعکاس عظمت انقلاب اسلامی باید اهل درد به میدان بیایند یادآور شد: جوانان برای نمایش زوایای مختلف انقلاب اسلامی با کمک ابزارهای هنری نباید از هیمنه افراد بی درد جنجال آفرین هراسی داشته باشند. 

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه دلبستگی رهبر نیز به اینگونه حرکات فرهنگی و هنری جوانان است خاطر نشان کرد: استفاده از زبان هنر برای نشان دادن مظلومیت و در عین حال اقتدار کشور باید با جدیت ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از جدیدترین ابزارها و امکانات هنری گفت: باید از هنر برای انعکاس پیام انقلاب اسلامی استفاده کرد زیرا هر مفهومی برای ماندگاری نیاز به ابزارهای هنری دارد.

حجت الاسلام شفیعی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: امام خمینی (ره) در نامه ای به سیدحمید روحانی تاریخ نگار و پژوهشگر معاصر فرمودند که تاریخ انقلاب اسلامی باید به وسیله افرادی از جنس خود پدیدآورندگان انقلاب نگاشته شود زیرا افراد بی درد و مرفه نمی توانند شرح دردمندی مردم را به تصویر بکشند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ پس از انقلاب اسلامی نیز هرجا لطمه خوردیم از همین نقش آفرینی این افراد بوده است؛ کسانی که در ساختمان های مجلل زندگی می کنند چطور می توانند ایثارگری رزمندگان در بیابان های تفتیده خوزستان و کوهستان های مملو از برف غرب کشور را شرح دهند؟

رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خوزستان در پایان اظهار داشت: تاکنون آنطور که باید ظرفیت ها، رشادت ها، ایستادگی ها و مظلومیت های مردم خوزستان به نمایش درنیامده است و باید با کمک زبان هنر بیشتر به آن پرداخت.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار