اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
مردم مومن و محب اهل بیت (ع) خوزستان چهارشنبه شب با حضور در مساجد و حسینیه ها در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت حضرت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) به عزاداری پرداختند.
به همین مناسبت چهارشنبه شب مراسم ویژه ای در حسینیه ارشاد اهواز با حضور گسترده و چشمگیر صدها نفر از مردم عزادار، نماینده مجلس خبرگان رهبری، جمعی از مدیران کل استان و اعضای شورای اسلامی کلانشهر اهواز برگزار شد.
آیت الله احمدی شاهرودی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش ها و اقدامات بختیاری های ولایتمدار در برگزاری مجالس مذهبی، گفت: احیای مجالس حسینی یک وظیفه است و بختیاری ها همچون سایر اقوام ایران همواره در برپایی مجالس عزاداری ائمه اطهار(ع) حضوری فعال داشته اند.
وی با اشاره به اهمیت شرکت در مجالس عزاداری اهل بیت(ع) بیان کرد: امام رضا(ع) می فرماید: هر کسی در مجلسی بنشیند که در آن امر ولایت ما احیا می شود در روز قیامتی که دلها مرده است دل آن شخص به برکت ما اهل بیت(ع) نمی میرد و زنده است زیرا شیعه ای که نام را زنده کند مورد شفاعت قرار می گیرد تا در روز قیامت دل او زنده باشد.
وی با تأکید بر اینکه بزرگترین مجالس عالم، مجالس شیعیان است، افزود: باید خداوند را شاکر باشیم زیرا در زمانی زندگی می کنیم که حاکمیت آن دین اسلام است و باید توجه داشت که دین اسلام کامل ترین دین است.
آیت الله شاهرودی با بیان اینکه پیامبر موسس دین اسلام است، گفت: دین اسلام مکمل سایر ادیان و مجمع تمام ادیان بوده و پیامبر اکرم(ص) نیز مجمع کمالات و فضائل تمام پیامبران(ع) است; هر پیامبر فضیلتی دارد و تمام فضیلت های پیامبران در رسول خدا(ص) جمع شده است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن بهترین و برترین کتاب آسمانی و بهترین سخن است، عنوان کرد: خدای متعال بهترین و برترین کتاب آسمانی و بالاترین کلام خود را بر امت اسلام نازل کرد که همانا قرآن است و باید بر آن تفکر کرد زیرا پروردگار بهترین کلام را به صورت کتاب نازل کرده است.
شاهرودی با اشاره به اهمیت ویژه پیامبر(ص) به امام مجتبی(ع)، تشریح کرد: رسول خدا(ص) فرمودند: این حسن گل من و بسیار عزیز است و خداوند منان در آینده به برکت وجود فرزندم میان دو گروه بزرگ مسلمانان صلح ایجاد خواهد کرد و شیعیانم بدانند آن دلی که برای حسنم بسوزد در روز قیامت محزون نمی شود.
این مراسم عزاداری به مدت 10 شب توسط هیأت شهدای بختیاری و با هدف اجرای هرچه باشکوه تر مجالس عزاداری اهل بیت(ع) در مسجد ارشاد اهواز برگزار شد.
همچنین بسیاری از عربهای خوزستان نیز با حضور در این مراسم با قهوه از عزاداران پذیرائی کردند.
گزارشهای رسیده حاکی از برگزاری این نوع مراسم در جای جای استان خوزستان دارد.
ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار